Když kolem nás páníček prochází, všichni na něj děláme radostné zvuky. Jen prasátko Eda se snaží svým kvíkáním upozornit farmáře na skutečnost, že jeho manželka Sabina zmizela. Jeden den byla v kotci a druhý den najednou byla pryč. Ani stopy v blátě po ní nezůstaly. Jenže pan Jones není zrovna nejlepším počtářem. Určitě tedy ocení pomoc.
Za všemi zvířátky na farmě nás zavádí desková hra Farmer Jones, kterou vytvořila autorská dvojice Brad Ross a Jim Winslow. V jejich myšlenkách nabrala hra obrysy, ale reálnou podobu jí dodala až produkce firmy Piatnik a také grafika Paletti Grafik.
Krabička není nijak velká, ale je docela vysoká. To proto, aby se do jejích útrob vešlo plastové mluvítko, které ke svému provozu potřebuje baterie. V rámci první přípravy tedy do zařízení hráči vloží dvojici AAA bateriá a vypínačem jej zapnou. Zbývající komponenty tvoří šestnáct destiček s obrázky zvířat a předmětů, které hráči rozloží do čtvercového tvaru do středu stolu.
Začínající hráč stiskne velké modré tlačítko a jakoby na povel se ozve zvířecí zvuk a také farmářův hlas, který hráčům sdělí, jaké zvířátko (nebo předmět) se ztratilo. Hráč na tahu se tedy pokusí mezi šestnácti (později pak méně) destičkami objevit ten správný obrázek. Když se mu to podaří, může si jej za odměnu ponechat. V případě, že se ale zmýlí, mohou se o hledání pokusit i ostatní soupeři.
Snaha vždy pokračuje až do momentu, kdy je pokus úspěšný. V tu chvíli nastal čas stisknout tlačítko znovu, ozve se tedy jiné, odlišné zadání. Tak se situace opakuje celkem šestnáctkrát, než jsou rozebrány všechny destičky. Vítězem partie se stává ten z účastníků, který našel předmětů a zvířátek nejvíc.
Farmář Jones je jednoduchá varianta na pexeso, kterou obohacuje prvek náhodného zadání. Nikdy tedy nevědí, jaký obrázek budou zrovna hledat. Z toho plyne překvapení, napětí a zábava.
Navíc děti baví, že jim zadává úkoly hlas nějaké osoby. Je ale současně jasné, že v úvodních kolech budou tyto pokusy čistě o náhodě. Jak ale hráči chybují, současně také zdárně poznávají rozložení obrázků. A ke konci už mohou jít podle paměti, kterou hra trénuje ze všeho nejvíce. V ideálním případě vlastně během čtyř kol poznají identitu všech obrázků.
Partie netrvá ani dvacet minut, protože jednotlivá hledání jsou rychlá. Nikdo nemá důvod zdržovat, protože buď správnou odpověď zná nebo ne. Díky tomu se děti nenudí a to ani v maximálním počtu čtyř účastníků.
Obrázky jsou veselé a nechybí na nich žádné důležité zvířátko ani předmět, který byste na farmě očekávali. Hledání je pak díky tomu tematicky správné. Samotné plastové vědro je dobře zvoleným předmětem, má vhodnou hlasitost, která ale nejde regulovat.
Farmer Jones je jednoduchou dětskou hrou, kterou zvládnou už od čtyř let. Stačí jen, aby dokázaly rozeznat potřebné předměty a zvířátka. Paměť už si pak potrénují a ačkoliv se třeba netrefí pokaždé, i tak se u hledání obrázků dobře pobaví. Farmer Jones nepřináší nic nového nebo neotřelého, ale upravuje pexeso zase trochu k obrazu svému. Pokud tedy ještě nemáte paměťových her dost a chcete pobavit své děti, pak je tohle dobrá volba.