A jedno takové dobrodružství si užijeme v deskové hře Heldentaufe i my. Zatím jsme měli možnost pouze nahlédnout pod tvůrčí pokličku, protože tato hra je právě nyní ve vývoji a připravuje se její kampaň na Kickstarteru. Autorem je Simon Junker a ilustrace stále ještě vytváří Mathieu Leyssenne. Z preview verze jsme ale měli možnost ochutnat všechny důležité ingredience tak, abychom vám mohli nyní o hře něco pěkného povědět. Kampaň na ze švýcarska pocházející Heldentaufe už jednou proběhla, ale neúspěšně a byla zrušena v průběhu. Nastal čas na druhý pokus.
V partii se z hráčů stanou hrdinové, to už víme. Ti se budou pohybovat po základním světě sestaveném z šestiúhelníkových dílků. Nahoře pod bezpečným dohledem Slunce se prochází, objevují svět a mohou vylepšovat svoje statistiky. Každý hrdina má svůj inventář a možnost vylepšovat svoje útočné statistiky. Políčka mají různé efekty podle prostředí, které zrovna bojovníka obklopuje. Na hráče čekají i budovy, kde si mohou vylepšit svoje vybavení.
Za všechno se zde platí akčními body. Těch je na začátku daný určitý počet, ale jednotlivé postavy se v tom mohou lišit (každý hrdina má svoji jedinečnou dovednost, která jej odlišuje od ostatních) a navíc se s časem může hrdina v jejich využívání zlepšit.
Někdo z hráčů musí sebrat odvahu a využít objevený portál. Tak vstoupí do podzemí. To má svoji pevně danou desku plnou pastí a pokladů. Jejich pozice se mění pokaždé, když žádný z hrdinů není uvnitř. V opačném případě ale hrdinové prochází šerým místem a mohou zde objevit nejen poklady (předměty podle hodu kostek), ale také nepřátele.
S nimi mohou bojovat s použitým kostek. A pouze tak lze získat to nejcennější, po čem každý hrdina touží – zub poražené příšery. K tomu stačí mít trochu štěstí a kostkami párkrát úspěšně zaútočit. Ovšem příšery ovládají ostatní hráči – ti, kteří jsou v tu chvíli nahoře pod otevřenou oblohou. Bojovníci mohou ale útočit také na sebe a tak si ubírat zdraví nebo krást ukořistěné zuby.
Hráči mají i svoje tajné mise. Karty, které jim mohou po splnění přidat další zub, takže není třeba porážet tolik monster. Ty se totiž po každé porážce stávají zuřivější a silnější. Teprve ve chvíli, kdy některý z hrdinů dokázal nastřádat dostatek zubů (určeno podle počtu hráčů), je čas partii ukončit a oslavit vítězství tohoto hráče.
Heldentaufe je kouzelnou hrou. Má všechno, co by taková hrdinská zábava měla mít – příšery, boje, náhodu, napětí i vylepšování postav. Všechno pěkně pohromadě a navíc odehrávající se ve dvou světech.
Čím je ale výjimečná? Tak v první řadě to je už samotné propojení dvou světů. Ovšem teprve, když hráči sestoupí dolů, určí tak moment, kdy se k tahu dostanou příšery. Bude to vždy po tahu toho hrdiny, který dovnitř sestoupil jako první. K tomu označení slouží žeton obludy, který si hráč položí po svojí pravé ruce.
Moc zajímavým prvkem je, že na tahu příšer se musí často shodnout hned několik hráčů. Na jednu stranu tak je možné se radit a vybrat tu nejlepší možnost, na druhou ale musí dosáhnout shody. Jinak dostane možnost pohnout monstrem jeden z hráčů v podzemí.
Další zajímavostí je neustále se měnící podzemí. Kdykoliv se nikdo z hrdinů nedívá, přemístí se pasti i poklady na jiná místa. A protože se hrdinové uvnitř jeskyně navzájem blokují a nemůže jich stát více na jedné pozici, často budete muset riskovat a zkusit projít i přes past.
Příšery se stávají silnějšími a tedy i těžšími na poražení. Hrdinové nemohou umřít. Pouze ztratí všechny svoje vylepšení z karty a tím s největší pravděpodobností i šanci na vítězství. Do partie se ale i nadále budou moci zapojit.
Hra je poměrně delší a standardní partie pravidelně přesahuje hodinu a blíží se devadesáti minutám. Počtu hráčů je uzpůsoben cílový počet zubů, takže ve výsledku se délka souboje nějak výrazně neliší. Čtyři akce ale znamenají, že budete na svoje tahy vždy nějaký čas čekat, pokud hrajete v plném počtu čtyř účastníků.
Už z prototypu je ale také jasně vidět, že hra bude vypadat naprosto úžasně. Ty ilustrace a všechno kolem, dýchá z toho opravdová pohádka. Těžko byste řekli ,že za hrou ve skutečnosti stojí opravdu jen několik lidí hledajících podporu k vydání na serveru Kickstarter. Už tu ale mají prakticky hotovou hru připravenou na vydání.
Nemá smysl nějak zatajovat, že se nám Heldentaufe moc líbí. Dokonce by se dalo říct, že jsme z něho nadšení. Jedná se rozhodně o jeden z nejlepších Kickstarterových prototypů, které jsme měli možnost otestovat. A už teď je vidět, že z tohohle by mohla být setsakru dobrá hra. Tady už se snad ani nemá co pokazit. Jediné, co je teď potřeba, je podpora vás, hráčů.
Kampaň začíná teprve 13. února. Odkaz na ni přidáme, jakmile bude online.
Odpočet http://www.timeanddate.com/countdown/generic?p0=1440&iso=20160213T19
<br><br>
Informace o hře ze serveru BoardGameGeek (odkazy směřují tam) | |
Autor | Simon Junker |
Ilustrace | Mathieu Leyssenne |
Vydavatel | Board Game Circus, (Self-Published) |
Rok vydání | 2017 |
Počet hráčů | 2 - 5 |
Herní doba | 90 |
Minimální věk | 10 and up |
Jazyková závislost | No necessary in-game text (2 voters) |
Kategorie | Adventure, Exploration, Fantasy, Negotiation |
Mechanismy | Area Movement, Dice Rolling, Hexagon Grid, Modular Board, Tile Placement, Variable Player Powers |
Rodina | Crowdfunding: Kickstarter |
Více o hře.