Stačí jedna kádinka nebo špatně položený pytlík s práškem a celá laboratoř může být fuč. Puf! Prostě takhle. A přesto si vědci nedají říct a musí mezi sebou soupeřit, ať jsou kdekoliv. Tedy alespoň ve hře Lab Wars to tak funguje. My dostali šanci si ji vyzkoušet v předtiskové podobě. Právě v těchto dnech běží na serveru Kickstarter kampaň, která si dala za cíl vybrat finanční prostředky na podporu jejího vydání. Autory hry jsou Caezar Al-Jassar a Kuly Heer.
Ve finální podobě nás nejspíš čeká menší krabička, která bude plná karet (a také sady žetonů výzkumu). V rámci partie hráči mají pod svojí kontrolou tým pěti postav vědců a dostanou také nějaké ty karty laboratorních předmětů.
V každém kole si vyberou jednu postavu ze své nabídky v ruce, jejíž služby se rozhodnou v daném kole využít. Hlavním prvkem celé hratelnosti je využívání karet předmětů, ať už je hráči vyloží z ruky nebo ze společné zásoby ve středu stolu. Některé karty je třeba navíc otočit o devadesát stupňů a tím jejich síly vyčerpat nejen pro svůj tah, ale i pro ostatní hráče, kteří již kartu stejného druhu nemohou využít. Jenže ať už je karta hraná z ruky nebo ze stolu, je třeba za ni zaplatit určitý obnos výzkumných bodů.
S využitím karet získávají další body nebo mohou dobírat další karty předmětů. Právě využití jejich správných vlastností (některé nabízí víc možností) je důležitým prvkem hratelnosti. Všechny karty a akce jsou prostředkem k získání bodů vlivu, které poskytuje speciální hromádka. Ta má vyšší ceny nákupu a není jednoduché je pořídit. Souboj končí, když jsou dobírací balíčky vyprázdněny. Vítězí hráč s nejvyšším bodovým součtem.
Lab Wars nejsou hrou, která by chtěla překvapit komplexností. Naopak sází na jednoduchost hry, ačkoliv s tím zatím úplně neladí ikony na kartách. Především ty na laboratorních předmětech nám nepřipadaly příliš intuitivní a přehledné, ale bereme na vědomí, že se jedná o vývojovou verzi hry.
Hra klade velký důraz na konfliktnost, kterou jsme v popisu pravidel nezdůraznili. Jednotlivé role vědců mezi sebou budou mít různé interakce, které mohou snižovat body vlivu nebo získávat speciální bonusy. Nákup karet v každém kole si Lab Wars berou z deck-buldingu, ale tyto karty povětšinou zůstávají ležet přímo na stole.
Ale nakonec právě konfliktnost je důvodem, proč si Lab Wars zapamatujete. Na to, že si každý hromadí karty před sebou, mají hráči překvapivě dostatek možností, jak kazit snažení soupeře. A to je dobře, protože takových škodících her není nikdy dost.
Už z celkového popisu je jasné, že Lab Wars nebudou určitě pro každého. Hra je to velmi jednoduchá a díky dobírání laboratorních nástrojů také náhodná. Jenže právě ta odlehčená konfliktní zábava je tím oborem, ve které Lab Wars vynikají. Pokud tedy právě takové karetky hrajete rádi, pak byste měli využít šance a podpořit ji.
Kickstarter:
Informace o hře ze serveru BoardGameGeek (odkazy směřují tam) | |
Autor | Caezar Al-Jassar, Kuly Heer |
Ilustrace | Crimzon Studio, Mihajlo Dimitrievski, Nizar Ilman |
Vydavatel | Alley Cat Games |
Rok vydání | 2016 |
Počet hráčů | 2 - 4 |
Herní doba | 60 |
Minimální věk | 12 and up |
Kategorie | Card Game, Educational, Party Game |
Mechanismy | Hand Management, Open Drafting, Rock-Paper-Scissors, Simulation |
Rozšíření | Lab Wars: Collective Power |
Rodina | Theme: Biology, Theme: Science |
Více o hře.