Správní kouzelníci nesedí u kotle a nemávají holí u krbu. Tam se síla kouzel neukrývá. Úplně jiná situace je venku v přírodě, například v lese. Tam lze najít spoustu tajemných předmětů. A právě tyto ingredience, které se jen tak povalují venku a nikdo si jich nevšímá, mají největší sílu. Stačí je objevit, strčit do kapsy, a pak ve správnou chvíli použít. Takové je kouzlení.
Trochu magickým způsobem se dostane nejspíš i do vašich rukou hra Čaroděj Modromír s podtitulem Čarodějnická škola řádku Bílé kočky. Balíček vyrazil do světa za dětmi z Dvora Králové nad Labem a autorů Martina a Lucie Kučerových.
Sada komponent je uložená pouze ve folii, ale horní karta nám ukazuje samotného titulního čaroděje, jak v modrém plášti provádí nějaké zaklínadlo. Možná právě on zařídí, aby se horní karta hlavního balíčku objevila ve schránce vaší rodiny. Právě tam by mělo podle příručky najít dítě svoji první informaci o čarodějné škole.
Přípravu předtím by měli provádět pouze dospělí potají, protože právě tak bude celé hraní mít tu správnou tajemnou atmosféru a povzbudí fantazii dětí. Na začátku celé hromádky je balíček samolepek a sadu kartiček lektvarů na rozstříhání.
Ale úvod je jasný. Všechno začne nenápadným dopisem, ve kterém se Modromír obrací na dítě s prosbou o pomoc. Ale nejdříve se mrňous musí naučit kouzlit. Proto první večer vylepí do okna obrázek kouzelníka na znamená, že je připravené k tréninku. Dostane tak startovní sadu karet, které zasvětí všechny do příběhu.
A potom už má všechno pravidelný průběh. Na kartě jsou předepsané samolepky, které rodič ukryje někde na zahradě nebo po bytě. Kromě těchto čarovných obrázků potřebují děti ke kouzlení především nějaké předměty z přírody, například šišku.
Na procházce tedy nasbírají suroviny, samolepky nalepí přímo na kartu, a potom všechno vloží do nějaké skleničky nebo misky, překryjí látkou a zašeptají zaklínadlo. Kouzlo účinkuje přes noc, v jejímž průběhu rodič potají vymění vše za kartu s dalším zadáním.
Děti se ale chtějí naučit kouzlit, takže by si zvládnutá zaklínadla měly lepit do kouzelné knihy. Řadu z nich budou v průběhu dalších dní potřebovat, a nejen to první kouzlo, které jim umožní vyčarovat draka.
Tahle hra je spíš hračka, která volným způsobem vypráví příběh. Je to vlastně kooperativní snažení rodiče a dítěte, ve kterém ale má každý svoje poslání. Zatímco rodič si hraje na tajemného kouzelníka, který není vidět a někdy v noci zaměňuje nové staré karty za nové, dítě si hraje s především jeho fantazie jede naplno.
A právě startování dětské fantazie je to, za co jsou rodiče vždy vděční. Myšlenku na kouzlení si děti budou určitě hýčkat. Je to velmi lákavá možnost, která v jejich hravém světě plném možností je přesně tou správnou. Navíc samotná hra je výborně vymyšlená, protože kromě hledání fyzických předmětů venku mají k dispozici také lektvary, kterými lze některé přísady nahradit. To proto, že bez ohledu na snahu, někdy prostě nebudete v lovu na přísady úspěšní.
Čaroděj Modromír je skvělým způsobem, jak děti dostat ven od počítače. Vidina dalšího kouzlení je drží v napětí a celý zážitek je skvěle doprovázený příběhem. Hraní je rozděleno do třinácti dnů, po kterých umí malý kouzelník všechny potřebná zaklínadla. Poté si na další sadě karet může své zkušenosti a schopnosti vyzkoušet. Znovu je třeba hledat ingredience, takže i tyto karty nějakou dobu vydrží. Dohromady tak můžete počítat alespoň se třemi týdny skvělé zábavy, které vám naplní dny s dítětem.
Teprve na konci všech kouzel a dobrých skutků se dítěti přes noc objeví ve skrýši trojice karet s ukončením příběhu. Tím jejich zážitek končí, karty jsou nalepené v knize, takže ji nelze projít podruhé s jiným dítětem. Ale to nevadí, protože ve vás i v dítěti zanechaly karty spoustu skvělých zážitků.
Čaroděj Modromír je karetní úkolová hra pro rodiče a dítě. V balíčku karet se ukrývají výlety po okolí, a především spousta kouzlení. Děti budou z nových a nových karet objevujících se postupně naprosto nadšené. Čaroděj Modromír je jedinečným počinem, který patří do sbírky každého malého kouzelníka.