Kdykoliv se v nás zrodí nějaká emoce, ihned touží probublat na povrch a ukázat se celému světu. Někdy s tím bojujeme, jindy se poddáme. A jak už tomu tak bývá, jednou to je dobře a podruhé zase špatně. Nezávisí to pouze na nás, ale i na našem okolí. Emoce jsou tím, co nás pohání vpřed, ale současně nás drží na místě.
Jejich krásu i hrozivost představuje karetní hra Cerebria: The Inside World The Card Game, kterou vytvořila sestava designérů Frigyes Schöberl, István Pócsi, Richard Amann a Viktor Peter. Ze jmen je pak jasné, že se na karetní verzi podíleli i autoři původní velké hry Cerebria, která nás nadchla svým průběhem i zpracováním už před rokem. Ilustrace Villo Farkase, Jamieho Sichela a Pedro A. Alberta doprovází i tuto novou hru, která opět uspěla na Kickstarteru pod značkou Mindclash Games. A všechen ten úspěch dokončuje v distribuci Esdevium Games.
Malá krabička je orientovaná naležato a obsahuje dva pytlíky kamenů – fragmenty veselých i chmurných identit, ale především stovku karet. Hráči vezmou všechny a zamíchají je do jednoho společného balíčku. Z toho dostane každý z účastníků čtyři. Společnou nabídku pak vytvoří tři sloupce vzájemně se překrývajících se karet, jejichž počet určí množství hráčů v partii. Z každého takového sloupce otočí hráči jednu kartu, čímž vytvoří nabídku impulzivního chování. Před zahájením už zbývá pouze rozhodnout o straně žetonu nálady – začne dění s dobrou nebo ponurou náladou?
Ve svém tahu má hráč k dispozici dvě akce. Tou první může vybrat kartu z nabídky tří impulzů a přidat si ji do ruky. Druhá akce znamená vyvolání emoce, s jehož využitím hráč vyloží kartu z ruky na stůl před sebe, do oblasti nazvané stav mysli (mindset). A protože karty obvykle náleží do jedné z polarit emocí, dostane podle toho na své pozice fragmentů odpovídající počet barevných kamenů. Výjimkou jsou karty vybledlé (bleakness) nebo zářící (brightness). Ty žádné fragmenty nedostanou.
Hráči tak mohou provést libovolnou kombinaci těchto akcí nebo jednu dvakrát. K tomu navíc v rámci tahu mohou využít neomezený počet karet emocí ze svého stavu mysli, ale při tom nelze použít žádnou z nich dvakrát. Za použití je třeba utratit jeden kámen fragmentu. Pokud na emoci už žádný neleží, pak není možné takovou dovednost použít.
V každé mysli mohou být maximálně čtyři karty. Při tom karty vybledlé i zářící je možné vykládat v kombinaci s ostatními emocemi, aby hráči ušetřili místo. To je také jediná chvíle, kdy mohou schopnost zahrané karty využít už v aktuálním kole.
Jakmile dojde zásoba karet v jednom ze sloupců, dojde k odhalení (revelation). Naonec jde hráčům o zisk co nejvyššího počtu fragmentů, které se započítávají ze všech karet v jeho držení. Jenže obvykle partie po prvním kole nekončí, protože počet fragmentů pro vítězství je předepsaný. Teprve ten, kdo jej na konci některého z kol dosáhne, se stává vítězem.
Cerebria Card Game navazuje na módu, která velí udělat z úspěšné deskové hry ideálně její odlehčenou karetní verzi. Je jasné, že hra nemůže navázat komplexností na svoji větší předlohu. Společné je tedy pouze téma, a pak hlavně nádherně detailní grafika.
Hráči musí dobře pracovat se společnou nabídkou karet, vybírat si ty pravé, a pak je kombinovat ve svůj prospěch. Není to jednoduché, protože do hry zasahuje několik omezujících prvků. Právě proto při první partii může hra působit komplikovaně z hlediska pravidel, ale jakmile odehrajete několik prvních kol, začne vám být vše jasné.
Po hráčích se při tom jednoznačně chce, aby sledovali snažení soupeřů a pokusili se jim co nejvíc znesnadnit jejich sběr. To proto, že schopnosti emocí umožňují krást a zaměňovat karty ve stavu mysli a tím zcela měnit situaci na stole. Lze ale také pomáhat sobě, ať už braním konkrétních karet, ziskem více karet nebo dokonce přímo ničením některých emocí.
Kromě toho je v této partii důležité také plánování, protože karty v ruce vám (obvykle) nikam neutečou. Při tom funguje (i z hlediska konfliktů) docela dobře už od dvou, ačkoliv více hráčů dělá jednotlivá kola rychlejšími. Celkově můžete ale s klidem počítat s herní dobou pohybující se kolem třiceti minut, což většinu našich předchozích výtek s přehledem smazává.
Epizodou sama pro sebe je zpracování. Nádherná grafika je doplněná krásnou kovovou mincí. Bohužel kde září ilustrace, tam ztrácí jasnost pravidel, a především odlišnost některých ikonek, které by mohly být jednoznačnější.
Cerebria Card Game je solidní karetní hrou, která ale nijak nevyniká ani nevystupuje z konkurenční řady. Po partii si ji nebudete nějak významně pamatovat, snad jen podle už několikrát zmiňované grafiky a zpracování. Obecně je Cerebria Card Game dobrou hrou, ale funguje opravdu jen jako doplněk k velké deskové hře. Nic víc.
Informace o hře ze serveru BoardGameGeek (odkazy směřují tam) | |
Autor | István Pócsi, Frigyes Schőberl |
Ilustrace | Pedro A. Alberto, Villő Farkas, Jamie Sichel |
Vydavatel | Mindclash Games |
Rok vydání | 2018 |
Počet hráčů | 2 - 5 |
Herní doba | 30 |
Minimální věk | 14 and up |
Jazyková závislost | No necessary in-game text (2 voters) |
Kategorie | Card Game, Fantasy |
Mechanismy | Hand Management, Open Drafting, Set Collection, Take That |
Rodina | Crowdfunding: Kickstarter, Digital Implementations: Tabletopia, Game: Cerebria, Theme: Psychology, Versions & Editions: Card Versions of Non-Card Games |
Více o hře.
+ grafika a zpracování
+ dobré ve všech počtech
+ hromada interakce
+ dostatek možností
+ rychlá partie
- nedostatky v ikonách
- náročnější učení
- opravdu hodně interakce (pro někoho až příliš)
What i do not realize is if truth be told how you’re not really a lot more well-preferred than you might be right now. You are very intelligent. You recognize thus considerably when it comes to this topic, produced me in my opinion imagine it from numerous various angles. Its like women and men don’t seem to be interested except it is something to accomplish with Lady gaga! Your individual stuffs outstanding. Always maintain it up!