Čekali byste, že monstra budou vyhledávat společnost. Budou chtít sršet hrůzu na nic netušící kolemjdoucí a užívat si jejich strach. Čas od času nějakého chytí a odtáhnou do svého doupěte. Jenže pak jsou tu ti samotářští démoni. Stvoření, která vychází ze šera jen, když je opravdu potřeba a mají raději klid svého útočiště. Co když vás ale právě sem zavede vaše dobrodružství?
A právě takové stvoření čeká na hráče v rozšíření vynikající kooperativní hry Dark Souls: The Board Game, které nese podtitul Asylum Demon. Ten jasně naznačuje, kdo bude hlavní hvězdou tohoto boxu, který si pro hráče připravila skupina autorů David Carl, Alex Hall, Mat Hart, Bryce Johnston, Rich Loxam, Steve Margetson a Jamie Perkins. Jejich dílo pak vyšlo pod záštitou společnosti Steamforged Games s licencí firmy Bandai Namco. I toto rozšíření bylo vyzkoušeno na portálu Kickstarter a jeho distribuci na police obchodů má na starosti Esdevium Games.
Box to není vůbec malý a na jeho výklopném víku vidíme titulního mazlíčka. Uvnitř se nachází jedna velká mapa mega bosse, kterou hráči určitě při svém boji využijí. Nechybí ale ani obrovská figurka samotného záporáka a k němu náležící karty, žetony a ukazatel zdraví. Karty dostaneme rovnou ke dvěma inkarnacím. Asylum Demon a Stray Demon.
Připomeňme si ale nejdříve, jak se vlastně Dark Souls hraje. Hráči prochází společnými silami kampaní, na které vždy začínají v klidu ohniště. Každý z účastníků si vybere svého hrdinu s vybavením a vlastnostmi. Tito bojovníci budou ale už od začátku po všech stranách obklopeni zlem. A ačkoliv mají k dispozici několik oživení, nemusí to stačit. Při vstoupení do nových místností vždy karta setkání určí pozice nepřátel, se kterými se musí pozičním způsobem vypořádat. V Dark Souls jsou nahrazeny klasické čtverce pro pohyb puntíky rozmístěnými po mapě. A s nimi přichází i jiné manévrování. Všichni jsou si najednou mnohem blíž. Aktivní hráč nejvíce láká protivníky, kteří na něj útočí nebo se k němu přesouvají. S pomocí zbraní a kostek útočí, ale monstra se ihned mají šanci bránit. V případě smrti kolegy se celý tým musí vrátit k ohništi, přeskupit a zkusit štěstí znovu. Až nakonec všichni zahynou nebo porazí finálního bosse a zvítězí.
A přesně tak to může zůstat. Tímto novým padoušským přírůstkem totiž hráči v ideálním případě uzavřou svoji kampaň, protože právě tento mega boss bude stát za vším tím špatným, co se světu děje. A není se co divit, protože Stray Demon jako mega boss je protivníkem, který prověří i ty nejschopnější družiny.
Jakmile hrdinové porazí hlavního bosse, přichází na řadu právě nová rozkládací deska. Než ale projdou vstupní chodbou k čekajícímu démonovi, musí se nejdříve vypořádat se stráží. Jedna místnost, spousta protivníků a jedna epická bitva. Té se účastní až dvakrát tolik obránců zla, než obvykle. Ačkoliv jsou tedy hrdinové v této fázi už lépe vybavení, nebude jejich vítězství zdaleka ničím samozřejmým.
Ještě před samotnou bitvou se závěrečným monstrem mají hrdinové šanci na poslední oddych u ohně (a to i s návštěvnou některých NPC). I tato nová úroveň nepřítele má svoje karty chování, které řídí jeho rozhodování. Má ale ve své zásobě mnohem více bodů života. Ještě více náročné jsou jeho devastující útoky. V případě, že hráči pokračují v kampani dál (pouze v nějaké své vlastní, vytvořené), dostanou z tohoto poraženého nepřítele hodnotnou odměnu.
V rámci nové příručky pravidel najdou hráči také jednu kampaň, která přidává k duchu opuštěného sanatoria (kde tento zatoulaný démon žije) a končí právě tematickým soubojem s hrůzným nepřítelem. Ten má k dispozici ve svém domovském prostředí sloupy, které rozbíjí (žetony rozmístěné na začátku setkání) a zraňuje tím své soupeře. A k tomu se dokonce umí přesouvat do lepší bojové pozice.
Kromě toho je možné si nového démona zvolit i jako klasického bosse v rámci přípravy obyčejné partičky Dark Souls. Tady funguje titulní Asylum Demon jako mini boss a zvyšuje tak nabídku postaviček ze základního boxu.
Je jasné, že nový přírůstek do kampaně znamená, že celý příběh se nafoukne. Tím se navyšuje veškerá užitná hodnota hry a její znovuhratelnost.
Jediným nedostatkem a fintou, která se nám nelíbí, je závislost na dalších rozšířeních. Pokud je nemáte, nemůžete využít Asylum Demona na 100 %. To proto, že některé karty setkání čtvrté úrovně vyžadují komponenty z jiných krabic. Samotná pravidla pak radí, abyste si vylosovali novou kartu, pokud taková situace nastane a vy nemáte patřičnou výbavu. Připadá nám to, jako by vydavatel hrál na finanční strunu vábivou melodii víc, než by se nám líbilo.
Tohle rozšíření je nejmenší obsahem, ale současně tomu také správně odpovídá cena. Ale ačkoliv se veškerý nový obsah točí kolem jedné postavičky a jejího vybavení, překvapivě to stačí. Sice rozšíření neobohatí každou vaši partii, ale zase se na tento závěr kampaně budete ještě více těšit. Pokud tedy chcete motivaci, proč se zase vracet ke hře Dark Souls, pak je Asylum Demon rozšířením, které rozhodně nezklame.
Informace o hře ze serveru BoardGameGeek (odkazy směřují tam) | |
Autor | David Carl, Alex Hall |
Ilustrace | Thomas Lishman |
Vydavatel | Steamforged Games Ltd. |
Rok vydání | 2017 |
Počet hráčů | 1 - 4 |
Herní doba | 0 |
Minimální věk | 0 and up |
Kategorie | Expansion for Base-game, Exploration, Fantasy, Medieval, Miniatures, Video Game Theme |
Mechanismy | Cooperative Game, Modular Board |
Rozšíření | Dark Souls: The Board Game |
Rodina | Admin: Better Description Needed!, Crowdfunding: Kickstarter, Video Game Theme: Dark Souls |
Více o hře.
+ skvělé finále každé kampaně
+ nový mega boss má nové schopnosti
+ dvě využití figurky
+ nová kampaň
+ obrovská figurka démona
+ ještě větší beznaděj
- jen nová figurka vám může připadat málo
- některé karty vyžadují komponenty z jiných rozšíření