Nelidský řev se ozýval ze skal už přes hodinu. Jediné, čím si mohli být lidé ve vesnici jistí, byl původce toho zvuku. Drak žil dosud s vesnicí v míru, protože mu dodávala dostatek potravy. Obětovali mu ovce, krávy a když nebyl dostatek zvířat, tak i některé lidi ze svých řad. Dodnes mu to stačilo.
Něco se ale stalo. Jediný Filip měl dostatek odvahy, aby se vydal mezi skaliska. Uprostřed mezi obřími kameny se rozkládá velká kamenná plošina. Pohled, který se mu naskytnul, do smrti nezapomene. Na jedné straně stál u vchodu do jeskyně drak, kterého už dříve viděl – jejich Soptík, stříbrný jako měsíční svit. Jeho hříva byla potřísněná zelenou krví. Na druhé straně bezmocně ležel další drak a kolem něj se rozlévala životodárná tekutina. Teprve teď si Filip uvědomil, že už nějakou chvíli je v okolí ticho. Bylo dobojováno..
Dragon Clash je karetní hra o duelu dvou draků. Jejím autorem je Marc Aranha a vydal ji pod záštitou společnosti WarSpider Entertainment, LLC. To všechno se stalo na začátku roku 2012, jenže jak čas utíkal, vylíhnula se další dvě vajíčka s novými draky. A jakmile se naučila létat, dorazila k nám do redakce.
Právě rozšířením v podobě dvou nových hráčských balíčků se budeme dnes věnovat. Ve hře Dragon Clash každý z hráčů potřebuje ke hře svého vlastního draka a tedy i svou hromádku karet. Noví draci nesou honosné názvy – Brown Mauler a Silver Channeler. Stejně jako u předchozích dvou, i tentokrát je charakterizují barvy (minule to byly červená a modrá). Podobně jako u minulých karet, i tentokrát se na ilustracích podílela velká řádka autorů.
Zpráva o vzniku nových rozšíření nás nadchla. V recenzi na Dragon Clash (recenze) jsme se nijak netajili svým nadšením a radostí ze zážitků, které hra nabízí. Nebudeme zabíhat nijak do detailů, ale měli bychom si alespoň zhruba připomenout, jak se Dragon Clash hraje. Pro ty z vás, kteří o hře ještě nečetli, bude lepší, když se vrátíte zpět k původní recenzi, která hru popisuje do detailů včetně jejích kladů a negativ.
V partii Dragon Clash proti sobě stojí dvojice draků, kteří se právě vylíhli z vajíčka. Každého ovládá jeden z hráčů, který má v balíčku přesně šedesát karet. Nad tento počet ještě očekávejte osm karet zobrazujících postupně dospívajícího draka. Jak bude čas postupovat, můžete svého bojovníka nechat vyrůst. Sloužit vám bude ale také jedna karta vajíčka a druhá vzdálenosti.
Hráči mají v ruce náhodně nalosovaných sedm startovních karet a také vajíčko, o které nesmíte přijít. Vy ho chráníte. Jeho ztráta znamená okamžitou prohru. Na svoji kartu vzdálenosti umístí nějaký ukazatel na políčko CLOSE, které značí, že draci jsou velmi blízko sebe a útok končetinami je více než pravděpodobný.
Každý z draků má devět schopností, které využívá v průběhu partie na útok zblízka, z dálky, ale také k obraně. Přesto že začínáte s malým dráčkem, máte na začátku maximální zdraví. To představují karty v balíčku, které se nazývají esence. Veškerý boj včetně vaší útočné snahy vás unavuje a ubírá vám síly. Pokud vám dojdou dřív než je boj rozhodnut silou, pak jste okamžitě prohráli, protože váš drak padl únavou k zemi.
Draci se ale v průběhu partie také léčí. Většinou vám ale v průběhu kola půjde především o zranění soupeře. Na začátku můžete změnit vzdálenosti mezi bojovníky a pak máte šanci provést nějakou akci. Dokonce i v boji si draci udělají čas na žrádlo, protože pouze tak mohou vyrůst a překonat svého rivala. K růstu o jednu velikost potřebujete dvě odložené karty z ruky a tedy také dvě kola, protože v jednom se můžete najíst pouze jedenkrát.
Právě na velikosti závisí také nabídka schopností, kterými disponujete a můžete jejich karty vyložit před sebe. Jednotlivé schopnosti dokonce vylepšujete vyložením další stejné karty na tu předchozí. Nezapomeňte ale, že za všechno platíte odhozením určitého počtu karet zvrchu dobíracího balíčku.
A teď se konečně dostáváme k té nejpřímější cestě k vítězství – útoku. K tomu využíváte vyložené karty schopností, které na sobě mají uvedeno několik čísel. Ty jsou rozdělené podle úrovně dovednosti a každá u sebe má uvedenou esenci, kterou musíte obětovat a také poškození, jež uštědříte soupeři. Ale pozor, to ještě není jisté. Musíte součtem svého útoku s otočenou horní kartou z balíčku přesáhnout hodnotu obrany protivníka. Tak jej zraníte a připravíte o tolik karet. Partie pokračuje tak dlouho, dokud jeden z draků nepadne mrtev k zemi.
Karty mají pochopitelně i další efekty, kterými jsme se nezabývali. Tento cíl měla původní recenze, teď je na čase, abychom se podrobněji podívali na samotné rozšíření.
Dragon Clash je vynikající hrou o duelu dvou hráčů, ale co nám přináší nového dvojice balíčků Brown Mauler a Silver Channeler? Každý z nových draků má svoji vlastní osobnost. Na krabičkách na první pohled nepoznáte, že se jedná o rozšíření, protože titulní obrázek je stejný. Prozradí je až text ve spodní části, kde se skvějí jména obou draků.
Brown Mauler je silovým drakem, jak už napovídá jeho jméno. Ačkoliv je roztomilý na obrázku, když se vylíhnul z vajíčka. Jeho ptačí vzhled z něj později nedělá sympaťáka, jak jej zpracovala Liv Hathaway. Jeho útok zblízka začíná na jednom a končí na dvou bodech bez přičtení schopností, ale jeho schopnosti magie jsou nulové a ohnivý dech je slabý (max. 1).
Nejzajímavější ilustrace v tomto balíčku obsahují karty Awaken a Night Terrors, z nichž jedna je odpověď na soupeřův útok. Díky Night Terrors tak můžete těžit i z porážky, která vám umožní dobrat karty z odhazovacího balíčku. To probuzení (Awaken) vám dá dokonce na výběr, jestli zahodíte kartu a vylepšíte si úroveň následujícího útoku nebo využijete podobnou schopnost, jako u Night Terrors.
Pak jsou tu i dárky (Gift) a události (Event), které vylepší útok na blízko, ale Mauler má i svoje specifické útoky. Jeden z nich je Rock surprise, který může omráčit soupeře neschopného tahu v příštím kole, čímž se dostanete ke slovu rovnou znovu. Vynikající je Crushing Claw, který za nízkou cenu esence dokáže ubrat hodně životů (za dvě esence rovnou pět zranění).
Zajímavou kartou v nesnázích se stává Quick Nap. Ve spánku můžete přeskládat následujících deset karet v balíčku a tím si připravit mnohem lepší pozici pro další boj. Naopak brutální silou disponují Geysers of Earth, jejichž účinnost roste s úrovní a navíc můžete vytvořit kombo, na které navážete vyloženou kartou Leaping Claw, pokud ji máte před sebou.
Na první pohled je ze skladby karet vidět, že Brown Mauler je zaměřený hodně silově. Většina útoků je na blízko, ale mezi kartami najdete také téma jeho kamenného krunýře. Není jednoduché jej porazit, protože se velice dobře léčí vracením karet do ruky.
Silver Channeler buder přesně tím drakem, kterého si vyberou děti. Může za to jeho neuvěřitelně povedený vzhled. Člověk by až nevěřil, že takhle může vypadat drak, ale zachycení jeho povahy se Emily Mei opravdu podařilo. Je jasné, že s tímto drakem při boji zblízka moc neuspějete (i ve věku 8 let má stále nulu, zatímco na magii +3). Právě proto se současně pro začátečníky ani děti tolik nehodí, což je trochu rozpor v jeho ladění, ale to není možné ovlivnit.
Zcela odlišné zaměření balíčku si vyžádalo velké změny i mezi kartami. Stejně jako u Maulera, i zde najdete staré známé karty, jako jsou Defend, Heal, Tail Bash nebo Claw Attack, které mají i staré ilustrace.
V balíčku vás zaujme počet karet s kouzelným slůvkem Lightning. Nejvíc je asi Lightning Stormů, ale jsou zde Lightning Strike a Lightning Breath. Storm a Strike jsou magické. Ovšem Silver Channeler nechrlí oheň, místo toho z jeho tlamy vychází blesky. A jejich účinek soupeře nepotěší, protože ubírají jeho obranné schopnosti. Ovšem všechny tři bleskové útoky jsou velice účinné, ačkoliv je spojuje také energetická náročnost, což je pochopitelné.
Právě s esencí Silver Channeler má problémy, protože kouzlení je obecně náročnější. Ovšem pak najdete v jeho balíčku schopnosti, jako je Redirect, která obrátí soupeřův útok zpět proti němu. Nebo dary druhých křídel (pohyb o jednu vzdálenost zdarma) nebo snížení úrovně díky magickému tetování (Arcane Tattoo).
Partie za Silver Channelera je velice zajímavá a odlišná od jiných her. Hráči se výrazně rozchází v taktice, protože jeden se snaží zatáhnout soupeře do boje na blízko, zatímco druhý neustále uniká (a má k tomu i prostředky), ale musí velmi opatrně nakládat se svojí energií a útočit hodně na jistotu, aby se příliš nevyčerpal.
Co si ale zaslouží zmínku, je kvalita ilustrací nových, které nám připadají ještě lepší a detailnější, než v původních dvou balíčcích. Na hře je opravdu vidět vývoj. O to větší radost nám udělalo oznámení, že Marc Aranha uvedl svoji hru znovu na serveru Kickstarter s přepracovaným designem. Pevně věříme, že se nám tato nová verze dostane po publikování do rukou, protože vypadá naprosto úžasně a obsahuje propracované obrázky přes celou velikost karty.
Z textu je asi jasné, že jsme z rozšiřujících balíčků nadšení. Brown Mauler je více podobný minulým dvěma drakům, ale Silver Channeler je naprosto unikátní. Zatímco minulí draci byli hodně zaměření na chrlení ohně, tentokrát bojujeme jinými prostředky. Při kombinaci čtyř balíčků získáte díky Dragon Clash zábavu na hodně dlouho.
Kampaň na Kickstarteru sice skončila, ale přesto můžete získat nové vylepšené balíčky!
http://dragonclash.com/store.html
Informace o hře ze serveru BoardGameGeek (odkazy směřují tam) | |
Autor | Marc Aranha |
Ilustrace | Joseph Aderes, Juan Arrabal, Abraham Brown, Víctor Pérez Corbella, Nickolas Curtiss, Liv Hathaway, Ola Holmdahl, Rushelle Kucala, Brandon Leach, Tina Leyk, Emily Mei, Kristen Pauline, Kaitlin Reid, Amelia Stoner, Ruth Taylor, Adam Vehige |
Vydavatel | The Game Crafter, LLC, WarSpider Entertainment, LLC |
Rok vydání | 2012 |
Počet hráčů | 2 - 2 |
Herní doba | 30 |
Minimální věk | 8 and up |
Kategorie | Bluffing, Card Game, Collectible Components, Environmental, Fantasy |
Mechanismy | Area Movement, Campaign / Battle Card Driven, Hand Management, Variable Player Powers |
Rodina | Creatures: Dragons, Crowdfunding: Kickstarter, Players: Two-Player Only Games |
Více o hře.
+ unikátní herní zážitek za každého z nových draků
+ všechna pravidla zůstávají zachovaná
+ perfektní a roztomilý Silver Channeler
+ vynikající strategická partie zůstává
+ krásná grafika nových karet
- hodně karet se opakuje z minulých balíčků