Je v podstatě jedno, jestli jste zubař, astronaut nebo tajný agent. Všichni se dřív nebo později v rámci svého nebezpečného povolání dostanou do situace, kdy čas bude tikat proti nim. V takovém momentu je důležité zachovat klidnou hlavu a pěkně krok za krokem řešit problémy tak, jak přichází, jeden po druhém.
Na pulty obchodů a tedy i na náš stůl dorazilo druhé pokračování únikové hry Escape Room a nabízí znovu čtyři nové příběhy. Hráči zase budou uzavření v nějaké oblasti bez úniku nebo budou řešit nějakou zdánlivě bezvýchodnou situaci. Všechny si pro ně připravila společnost Identity Games a na český trh ji dovezla firma ADC Blackfire.
Krabice vypadá na první pohled stejně a totéž je možné říct i o obsahu. Jsou tu čtyři igelitové sáčky, každý obsahuje tři obálky. To jsou nutné vývojové kroky každého dobrodružství, které vždy začíná přečtením příběhu z obálky číslo jedna. Prostor s nimi sdílí samozřejmě také skupinka plastových klíčů, které mají řadu jedinečných prvků, podle nichž je možné je rozeznat. Nejdůležitějším prvkem je ale Chrono dekodér.
Snažení hráčů tedy po přečtení je zahájeno odstartováním odpočtu 60 minut na chronodekodéru a poté objevením obsahu první obálky a rozložením všech dostupných prvků na stůl. Dříve nebo později na hráče čeká nějaká velká rozkládací mapa, ve které bude dohledatelná řada informací. A je na hráčích, aby je pečlivě studovali.
Různými metodami se dříve nebo později doberou řešitelé k sadě čtyř čísel, písmen nebo symbolů, které ukazují na konkrétní sadu čtyř klíčů. Špatná kombinace znamená nepříjemný zvuk a ztrátu jedné minuty. Správný tip posune hráče dál a ti mohou otevřít další obálku v pořadí, která přinese nové prvky a nové hádanky. Při správném zkompletování třetí sady klíčů se mohou dočkat dokonce vítězné melodie! Ale v řešení lze pokračovat i v případě, že čas přesáhne šedesátku minut. Hráči sice vyslechnou zvuk prohry, ale mohou dále pokračovat až do chvíle, kdy se vše podaří vyřešit.
Všechno to zajímavě začíná už s příběhem Záhadná vražda. Na hráče tu čeká naprosto typické hledání podezřelého, ale s pomocí řady nečekaných indicií. Všechny jsou pěkně logické, pospojované do soudržného celku a vlastně se zde není příliš na čem zaseknout.
Těžké finále má druhý tříhvězdičkový příběh Tajný agent: Operace Zekestán. Na začátku je vše jasné a šlape vám to jako na drátkách, ale konec dá zabrat asi každému. Potřebovali jsme několik tipů na to, abychom poslední rébus dali správně, ale nakonec se podařilo včas. Celkově je opět jasná velká závislost na mapkách, které hráče přesouvají na místa činů a pomáhají celkové atmosféře stejně jako doprovodná aplikace s hudbou.
Všechno pokračuje papírově těžší dvojicí – nejdříve je tu Vesmírná stanice se čtyřmi hvězdičkami na škále pěti. Toto dobrodružství se nám líbilo nejvíce, protože hráče pošle na místo, kam se normálně nepodívají a to na ruskou vesmírnou stanici Mir II. Na palubě je všude azbuka, a pokud ji znáte, budete mít drobnou výhodu. My jsme se ji už na základní škole neučili, ale přesto se dá příběh úspěšně zvládnout.
Posledním je Dentista, u kterého jsme se nemohli zbavit pocitu, že ji připravoval autor s hodně černým smyslem pro humor. Jednotlivé hádanky zde jsou možná až příliš okaté a najít v nich systém a vyřešit je není nic složitého.
Pokud byste v průběhu partie tápali, nemusíte se trápit jen tak. Místo toho je u každého příběhu připravena balíček nápovědních karet. Pro přečtení jejich textu musíte kartu vložit do černé filtrovací obálky. Každá karta má natištěnou hodnotu v minutách, před kterou je zakázané ji otevřít. Dávkování rad je rozumné a nikdy vám nezkazí zážitek.
Obecně je (ve srovnání s Unlockem) drobným zklamáním počet celkových rébusů. Na druhou stranu ale hráči mají při řešení v ruce reálné věci a nemusí koukat jen na obrázky na kartách. Díky tomu jsou každá z těchto her úplně jiná, i když patří do stejné rodiny. Unlock má důmyslnější hádanky, ale průběh řešení si užijete více v Escape Room.
Důležité je nezapomenout v žádném řešení na Chrono dekodér. Naštěstí hádanky, které jej nějak používají, jsou současně označené symbolem ER. Díky tomu víte, kdy je třeba vzít do ruky tikající krabičku. Některé prvky z něj nám ale připadaly v této sadě příběhů nadužívané a jiné naopak nevyužité.
V partii se nevyhnete ničení některých částí obsahu. Naštěstí to ale nevadí, protože takové komponenty na sobě mají symbol tiskárny. A to znamená, že najdete danou výbavu online na stránkách hry, kde si můžete v PDF zkontrolovat také svůj postup hrou. Po dokončení partie to není špatný nápad.
Velmi nás překvapila obtížnost. Jednotlivé příběhy totiž podle našeho pocitu úplně neodpovídají hvězdičkám a obtížnosti, která je vytištěná na krabici. Nám připadal nejjednodušší Dentista, kterého jsme skončili s opravdu velkou časovou rezervou. Všechny příběhy jsme ale dokončili v termínu i ve dvou. A to se nedá říct o první krabici, kde byla naše úspěšnost pouze padesátiprocentní. Může to být samozřejmě způsobené také zkušenostmi, díky nimž už víme, na co se zaměřovat. Obecně nejnáročnější se nám zdál
Escape Room 2 dokázal udržet nastavenou laťku a snadno si udržuje svoje remízové vedení s Unlockem na trhu těchto her. Mluvíme ale pouze o hrách dostupných v ČR, protože nabídka s rostoucí popularitou tohoto typu her roste. Všechny čtyři příběhy jsou podařené, ačkoliv působí o krapet jednodušším dojmem. Celkově ale Escape Room 2 je výborným pokračováním, které je samostatně hratelné. A pokud s touto řadou začínáte, pak tato krabice je asi vhodnějším startovním můstkem než ta s číslicí jedna.
Informace o hře ze serveru BoardGameGeek (odkazy směřují tam) | |
Vydavatel | Identity Games International B.V., Broadway Toys LTD, Spin Master Ltd. |
Rok vydání | 2018 |
Počet hráčů | 3 - 5 |
Herní doba | 60 |
Minimální věk | 16 and up |
Jazyková závislost | Extensive use of text - massive conversion needed to be playable (1 voters) |
Kategorie | Electronic, Puzzle |
Mechanismy | Cooperative Game, Deduction, Elapsed Real Time Ending |
Rodina | Category: Escape Room Games, Series: Escape Room – The Game (Identity Games International B.V.) |
Alternativní názvy | 限時解鎖密室逃脫 第2輯擴充 |
Více o hře.
+ čtyři příběhy
+ jednodušší
+ fyzické předměty
+ cena není špatná (na čtyři hodiny času)
+ zničené prvky lze znovu vytisknout
- jednodušší
- menší počet hádanek na každé dobrodružství
- cena (platíte podruhé za Chronodekodér)