Záhadné místo zvané labyrint, láká nejen dobrodruhy, ale také vysoce postavenou šlechtu, která se snaží na tuto výpravu sehnat schopnou družinu hrdinů.
A právě jedním z lordů se stanete v malé akční karetce Legends of Labyrinth. Jedná se o hru ze stejného univerza jako je Labyrinth: paths of destiny (recenze zde) a stejně tak za ní stojí stejný tým a to tedy polské vydavtelství Let’s play a duo autorů Kamil Matuszak a Mateusz Pronobis.
Cílem hráčů je jako první získat tři různé druhy družin dobrodruhů. Toho dosáhne hráč tak, že bude mít ve svém tahu vyloženy alespoň čtyři identické hrdiny, nebo čtyři libovolné legendární hrdiny. To už ale trochu předbíhám, pojďme se stručně podívat jak vypadá tah hráče.
Hráč na tahu si nejdříve dobere kartu a poté může provést jednu akci. Akcí se rozumí buď zahrání jedné akční karty z ruky anebo získání nějaké družiny, na což musí hráč vlastnit onu dříve zmíněnou identickou čtveřici. Akční karty umožní hráči povětšinou si právě nějaké karty hrdinů náhodně dobrat ze společného balíčku, nebo třeba mohou soupeřům různým způsobem zaškodit, či přidat zahrávajícímu další akce nebo karty. Efekty akčních karet tedy řídí celou hru a je zde tedy nutná určitá dávka štěstí. Ale bez správné správy karet na ruce s ohledem na časování a odhad protihráčů se také neobejdete.
Dříve či později se hráči paleta možností rozšíří o nově získané karty legendárních hrdinů, kteří umožňují před vykonáním akce provést jejich speciální efekt a tím průběh hry trochu zamotat. Nejsilnější efekty však nabízí samotné družiny o které se bojuje. Jakmile hráč nějakou získá, označí si jí svým kamínkem a od této chvíle může využívat její schopnosti.
A poté co někdo získá třetí družinu tak se daný hráč stává vítězem a hra končí.
Legends of labyrinth jsou pravidlově velmi primitivní hrou. Celé jádro hry je totiž schováno v kartách. Těch záměrně není zase tolik druhů, takže hráči mohou s přítomností specifických karet počítat a podle toho činit taktická rozhodnutí.
Záměrně jsem napsal taktická, poněvadž něco jako strategie v téhle hře vlastně neexistuje. Vždy je to jen o tom, co máte momentálně k dispozici a jak dané možnosti dokážete co nejefektivněji využít. A zároveň se neobejdete bez notné dávky štěstí a to hlavně kvůli kartám hrdinů, které si dobíráte náhodně, takže si nemůžete například budovat určitou čtveřici, prostě musíte hrát s tím co máte a většinou onu družinu hrdinů si ani nevyberete, nýbrž vám jí náhoda přidělí. Jsou zde však přítomny některé efekty, které umožňují s kartami hrdinů manipulovat (například výměna či krádež hrdiny), v prvé řadě se však k takovýmto možnostem musíte dostat.
Celá hra příjemně eskaluje s tím jak hráči získávají legendární hrdiny, kteří jim dávají nové schopnosti a tím pádem i možnosti co dělat na tahu. Přičemž si hráč může vždy vybrat právě jen jednu možnost, takže někdy po půlce hry začínají být rozhodnutí vcelku zajímavá a hráč chytá hru trochu do svých otěží.
I tak je to ale hra ve které hraje prim improvizace a náhoda. A tomu napomáhá i přítomnost přímého škození mezi hráči, které lze však odvracet za pomocí karet reakcí.
Celkově hra působí vcelku dynamicky a akčně a jedná se o nenáročnou zábavu, u které se moc přemýšlet nemusí, stačí hrát intuitivně.
Bohužel hra nenabízí nějaký důvod se k ní častěji vracet. Takže na pár zahrání to je fajn, ale po čase hra trochu ztrácí smysl.