Když všechny alarmy houkají, většina z nás utíká. Jenže oni ne. Odvážně se vrhnou do víru nebezpečí, trpělivě opravují jeden spoj za druhým. Nervy nemají. Ty jim nikdo nenaprogramoval. Ale kdyby je měli, tak by tuhle práci dlouho dělat nemohli. Roboti, jejichž smyslem existence je opravování tištěných spojů.
Příběh z jejich života vypráví drobná hra Micro Robots a jmenovitě pak designér Andreas Kuhnekath, který tuto novou krabičku vytvořil pod záštitou společnosti Abacus Spiele. Komplet pak vyšel v roce 2015 a to s ilustracemi Fiore GmbH.
Krabička je věrná jménu a nabízí pro komponenty jen prostor nějakých deset krát deset centimetrů. A uvnitř se pak nachází pouze jedna průhledná figurka robota, dvě kostky (barevná a puntíkatá) a pytlík průhledných žetonů. Na dně pak na hráče čekají už jen čtyři oboustranné desky a v nich na políčcích barevné číselné hodnoty. Na začátku partie hráči právě z těchto desek sestaví plán, který má tedy rozměry 6×6 polí. Jejich pootočení je libovolné.
Na začátku kola jeden z hráčů hodí dvojicí kostek a tím určí jednu z šestatřiceti možných kombinací jako startovní místo pro robota. Právě tam postaví jeho figurku. Každé políčko je jedinečné v kombinaci barva a číslice.
Poté hodí podruhé, ale současně se také připraví ke startu. Jakmile se totiž obě kostky zastaví a ukážou nějakou hodnotu, je úkolem všech hráčů najít pro robota nejkratší a nejrychlejší možnou cestu právě na tuto pozici. Jenže to není tak jednoduchý úkol, jak by mohl znít. Figurka se totiž může pohybovat pouze horizontálně a vertikálně, ale především má vždy povoleno posun pouze na pole stejné barvy nebo hodnoty, jako její předchozí pozice.
Hráči soupeří o to, komu se jako prvnímu podaří dosáhnout cílového pole. Tento hráč svůj pocit vítězství ohlásí všem ostatním radostným výkřikem počtu kroků, které k dosažení cíle bude potřebovat. Poté s pomocí figurky ukáže soupeřům, jak by cestu vyřešil. Za to dostane jeden žeton vítězného bodu. V případě, že ohlášený počet kroků neodpovídá pravdě, pak hráč musí naopak jeden žeton ze svého vlastnictví odevzdat.
Robot teď bude svůj pohyb začínat na cílové pozici minulého kola. Hráči hodí znovu dvojicí kostek, určí už pouze nový cíl a partie pokračuje. Vítězem se stává ten, kdo jako první získá pátý žeton.
Micro Robots jsou rychlou hrou, ve které hráči musí v plném rozsahu použít svoji představivost. Být v cíli dříve než soupeř je tu základním předpokladem vítězství. Při tom ale nesmíte udělat chybu, protože to pak s sebou nese nepříjemné negativní důsledky.
Nejdůležitější jsou samozřejmě pohybová omezení pro robota. Především to barevné a hodnotové staví hráčům do cesty pořádné překážky. Není vůbec jednoduché cestu plánovat, sledovat a dorazit až do cílového místa.
Každé kolo je velice hektické, soupeři se všichni sklání nad plánem a snaží se vymyslet to svoje řešení. Hra si zcela nepokrytě, a to i grafikou, půjčuje z populární hry Ricochet Robots. Tahle hra je ale o poznání jednodušší, protože hráči nemají možnost najít rychlejší cestu a tím získat ještě kolo pro sebe, i kdyby nebyly nejrychlejší. Tady je rychlost naprosto zásadní a jde pouze o to neudělat chybu.
Ještě o dost zajímavější je ale varianta pro pokročilé. Tady totiž druhá hozená souřadnice neznamená cílové políčko, ale pouze průjezdní bod. Ale teprve po třetím hodu je jasná celá cesta a s ní také může začít honba za správným řešením. Opět současně.
S počtem hráčů se zvyšuje pouze napětí a konkurence, ale jinak se zážitek od sebe počtem účastníků neliší. Tempo partie a její doba je rozumná také díky správně nastaveným cílovým číslům. Hráči mají celou partii odehranou v nejhorším případě za třicet minut a to je solidní číslo, které navíc obvykle bude ještě o pár minut nižší.
Micro Robots pořádně prověří představivost každého, kdo k ní usedne. Cestu robota od startu do cíle může sledovat hráč pouze v hlavě a to není vůbec jednoduché. Především s přihlédnutím k několika omezujícím pravidlům. Micro Robots sice nejsou první hrou, která by tento mechanismus používala, ale dělá to v menších a přenosných rozměrech.
Informace o hře ze serveru BoardGameGeek (odkazy směřují tam) | |
Autor | Andreas Kuhnekath |
Ilustrace | Christian Fiore |
Vydavatel | ABACUSSPIELE, Devir, Happy Baobab, Oya, Swan Panasia Co., Ltd., Z-Man Games |
Rok vydání | 2016 |
Počet hráčů | 2 - 99 |
Herní doba | 20 |
Minimální věk | 8 and up |
Jazyková závislost | No necessary in-game text (6 voters) |
Kategorie | Abstract Strategy, Puzzle, Real-time |
Mechanismy | Dice Rolling, Grid Movement, Modular Board |
Rodina | Components: 6 x 6 Grids, Theme: Robots |
Alternativní názvy | 迷宮機器人, 마이크로 로봇 |
Více o hře.
+ pokaždé jiný plán
+ otestuje představivost
+ možnost vyšší obtížnosti
+ jednoduché na naučení
- originalita