Líbí se Vám naše práce? Chcete nás podpořit? Chcete s námi soutěžit o hry? Podpořte nás na Hero Hero a získejte exkluzivní obsah!

Recenze: Siegestorm – fronta plná oblud

siegestorm-15

Moji společníci z roty se všichni dali na útěk. Seržant slyšel nějaký dusot, vykřikl a morálka byla hned pryč. Vlastně jsem je ani neslyšel utíkat. Vyhlížel jsem to zdánlivé nebezpečí , a když jsem se ohlédl, zůstal jsem tu sám. Na frontu by to podle signalizace mělo být ještě víc než kilometr, ale od domovského zákopu už jsem taky pořádných pár kroků. Hrozba se vytratila, po dusotu ani slechu. Nacházím se sám v zemi nikoho. Co teď?

Něco podobného se může stát i hráčům v karetní hře Siegestorm, kterou vydává společnost Awaken Realms a její designér Marcin Swierkot si odskočil od velkých projektů typu Tainted Grail (už brzy v češtině!) k menší karetní hře. O ilustrace se postarala řada autorů a celá hra vyšla v roce 2019 původně v Polsku a nyní v kompletní lokalizaci také v češtině díky firmě Albi. Hra ale přichází s novými přepracovanými pravidly oproti původní zahraniční verzi.

Středobodem každého boxu Siegestorm je bojový duel pro dva protivníky. Oba soupeři si sednou proti sobě a mezi sebe vyloží desku bojiště. To rozdělí celou oblast stolu na pět částí – dvě nasazovací přípravné a pak samotná bojiště složené ze dvou front a mezi nimi oblast nikoho. Poté si hráči vyberou jednu ze čtyř dostupných frakcí. Lze využít předpřipravené sety nebo si z vyššího počtu (54 karet pro každou rasu) vyberou dle svojí taktiky. Poté hráči svoje balíčky zamíchají, a vezmou si z nich do ruky právě dvě karty.

siegestorm-03

V partii se generálové střídají na tahu, kdy si nejdříve vždy doberou dvě karty ze své zamíchané zásoby, ale pouze do maximálního limitu deseti karet v ruce. Každý hráč nejdříve posune všechny své aktivní nestvůry o krok vpřed po bojišti. Při tom protivníci používají každý svoji část po stranách plánu bojiště a díky tomu se jejich karty přímo potkat nikdy nemohou. Posunem vpřed se uvolní zadní pozice, do které lze nasadit z ruky novou kartu.

Tady ale přichází povinnost za kartu zaplatit. Měnou jsou opět samotné karty, jejichž požadovaný počet musí hráč odhodit z ruky na svoji hromádku ztrát. Každá úroveň bojiště může obsahovat pouze jednoho bojovníka z každé strany.

Kartu ale nemusí hráči rovnou položit na plán. Tam je ostatně místa docela málo. Proto všechny karty mají kromě toho také možnost aktivace jako akce. Cena zůstává stejná, ale karta po vyhodnocení jde okamžitě na balíček ztrát.

siegestorm-05

Zóna nasazování hráče současně slouží také jako jeho obranný val pro případ, že jednotka soupeře dorazí na druhou stranu bojiště, tak posledním krokem (mimo stupnici) zaútočí. Nejdříve tedy musí překonat odpor, který staví jednotka na začátku a od své útočné hodnoty musí odečíst obrannou dovednost této jednotky. Potom už může zaútočit na libovolnou kartu v řadě a zasadit jí zranění, ale opět v porovnání s obranným číslem. Nebo lze místo jednotky vybrat přímo balíček protivníka, který musí rovnou odhodit karty ze své hromádky.

Místo aplikování hrubé síly může hráč svoji jednotku použít trochu jinak – buď si ji nechá stranou a bude moci nadále využívat její dovednost, nebo si kartu položí obrázkem dolů do zálohy. Takovou kartou lze později platit náklady na aktivaci schopností nebo vyložení dalších karet.

Nestvůry mají také řadu schopností, které lze různě využívat, aktivovat a tím dále ovlivňovat soupeře nebo zvýhodňovat sebe. Na většinu aktivit má ale hráč šanci zareagovat.

siegestorm-08

Jak boj postupuje a hráči se na tahu střídají, je jasné, že jim také postupně mizí karty v jejich débíracím balíčku. Děje se tak velice rychle, protože karty hráč nejen vykládá, ale musí s nimi hlavně platit. A ten generál, kterému karty dojdou jako prvnímu, je rovnou poražen. Jeho soupeř může slavit vítězství.

Siegestorm je karetní bojová hra, ve které se utkají na bojišti armády dvou soupeřů. Ti mohou vzít zavděk připraveným složením nebo si vybudovat tu pravdou vlastní útočnou sílu. Na každé kartě záleží, ale na druhou stranu je zde místo i pro ty slabší. Kartami se totiž platí, takže ty nevhodné je možné využít jednoduše jako zdroje.

Jenže to není všechno. Pravidla totiž nabízí i velmi zajímavý sólo a kooperativní zážitek, který využívá balíčky karet umělé inteligence, respektive naskriptovaného chování. Proti hráčům v takové situaci stane nějaký boss, kterého se snaží porazit. Jedná se samozřejmě o doplňkovou verzi, která by samostatně asi neobstála, ale přesto má i úrovně obtížnosti. V danou chvíli hráči použijí také kartonový ukazatel životů.

siegestorm-09

Hra je ve své podstatě opravdu extrémně jednoduchá. Průběh je intuitivní a lze jej popsat v několika větách. Co hru pak viditelně zesložiťuje jsou samotné karty, jejich efekty, řetězení a hlavně možnost jejich vzájemného ovlivňování.

Máme rádi komba. A pokud je to i vaše slabina, pak Siegestorm bude vaší oblíbenou hrou. Propojování schopností, které se doplňují je opravdu odměnou a zážitkem. Díky tomu je partie nejen dramatická, ale má také pro oba účastníky ten správný náboj.

Partie je krátká a opravdu to odpovídá inzerovaným třiceti minutám. To je ohromná výhoda, protože souboj stihnete ve většině klasických situací. A to je ve dvou velmi ceněná vlastnost, kterou ale na druhou stranu umí i Keyforge. A právě díky této podobnosti s jinými bojovkami není přijetí hry úplně jednoznačné mezi všemi hráči. Každý bude mít oblíbenou tu svoji.

siegestorm-12

Je jasné, že populární vlastností je také budování balíčku. Ta Siegestormu pomáhá, ačkoliv jde jen o skládání z padesáti karet. Přesto je možné významně ovlivnit vyznění sady karet, kterou ale ovlivní pochopitelně také pořadí, ve kterém karty dorazí do ruky.

Hra původně vyšla pouze v malé krabičce, kde nebyl žádný herní plán. Předěl tvořily tři karty. Ale nová edice už naznačuje větší ambice hry a také prostor pro případná rozšíření. Ty jsou na našem trhu dostupná zatím dvě. Všechny karty při tom oplývají nádhernými ilustracemi, které partii dodávají potřebnou atmosféru.

siegestorm-14

Siegestorm je kvalitní karetní duelovkou, kterou od konkurence odlišují její další varianty. Na trhu obecně najdete spoustu jiných her, které s ní mohou soupeřit. Každá se ale trochu liší. Například Války vyvolavačů (Summoner Wars) nabízí větší náhodu díky zařazení kostek. Keyforge zase má nádherně vyladěné balíčky a možnost dokupovat boostery, kde každá sada je trochu jiná.

To Siegestorm jde na hráče zase trochu odjinud a jako bojová dvojkovka funguje výtečně. Hráči mají otevřené pole působnosti s kartami a jejich využitím, stejně jako s volbou cílů pro svoje útoky. Své místo na trhu si rozhodně najde, ale která je ta pravá duelovka pro vás, si musíte nakonec rozhodnout sami podle preferencí.

Informace o hře ze serveru BoardGameGeek (odkazy směřují tam)
AutorKamil 'Sanex' Cieśla, Marcin Świerkot
VydavatelAlbi, Awaken Realms Lite, Ingenio Games
Rok vydání2019
Počet hráčů1 - 4
Herní doba30
Minimální věk14 and up
Jazyková závislostModerate in-game text - needs crib sheet or paste ups
(1 voters)
KategorieCard Game, Fighting
MechanismyCooperative Game, Hand Management, Open Drafting, Take That
RozšířeníSiege Storm: Styxia Faction, SiegeStorm: Frost Giants, SiegeStorm: Seraphia, SiegeStorm: Shade Slayers, SiegeStorm: Wild Fairies
RodinaCrowdfunding: Kickstarter, Players: Games with Solitaire Rules
Alternativní názvySiegeStorm

Více o hře.

Recenze: Siegestorm – fronta plná oblud
Siegestorm je kvalitní hra, která má výborně fungující bojovou mechaniku a hraní nestvůr do armády založené na placení stejnými kartami, které můžete i zahrát. Tyto karty navíc lze použít nejen jako vojsko, ale také pouze k akci. Souboje jsou zajímavé a kromě soubojů dvojice mohou být i kooperativní proti bossovi. Hra vyniká rychlostí a jednoduchostí a právě tady je největší zbraň Siegestormu.
Klady:

+ výborné pro dva
+ varianta pro více hráčů
+ možnost kooperace
+ dvě možnosti hraní karet
+ komba
+ jednoduchost
+ rychlé partie
+ karty jsou současně měna
+ kvalitní grafika
Zápory:

- velká konkurence karetních duelovek
4
Prozkoumávejte dál
Recenze: Honey Combine Dragonic