Líbí se Vám naše práce? Chcete nás podpořit? Chcete s námi soutěžit o hry? Podpořte nás na Hero Hero a získejte exkluzivní obsah!

Recenze: Zapadákov – kniha s koltem proklatě nízko u pasu

zapadakov-10

Byl jsem opravdový greenhorn, který se už nějaký měsíc potulovat po Divokém západě. Dorazil jsem sem, protože jsem hledal dobrodružství. Už několikrát jsem vyvázl se štěstím. Potkal jsem indiány, padouchy i stavitele tajemné šamany. Až jsem konečně dorazil do poloprázdného městečka, které obývalo jen pět lidí. Stačilo jen pár dnů a bylo mi to jasné: tohle je místo, kde chci strávit další roky svého života!

Do zdánlivě klidného života malého městečka na Divokém západě nás zve komiksová kniha Zapadákov, která patří do řady knih na hrdiny z dílny firmy Makaka Edition. Zábavu vydává nejen Blue Orange, ale především v češtině společnost REXhry. Jedná se o dílo ilustrátorů Shuky & 2D, kteří přináší knihu, v níž jsi kovbojem (toto je její podtitul).

Stále budou hráči otáčet listy v knize a procházet z jednoho okénka na druhé. Nejdříve je čeká příběhový úvod, který je ale velmi netradiční. Není tu totiž na začátku dané žádné dobrodružství, ale hráč dostane opravdu nevídanou volnost.

zapadakov-07

Příběhem celé knihy totiž je snaha vybudovat si život v tomto malém městečku. Hráči budou objevovat jeho okolí a stále zažívat nová dobrodružství, ale současně mohou také pracovat, vydělávat peníze, a hlavně vylepšovat celé město. To má nejen svoji vlastní mapu na konci knihy, ale také počet obyvatel.

Neméně důležité jsou v takovém městě také mezilidské vztahy. A tak spousta rozhovorů nebo akcí bude mít dopad na pověst hráče a jeho postavy. Začíná s pouhými pěti body pověsti, která jak se bude zvyšovat, mu může pomoci nebo také nemusí.

Hráči si v každém průchodu knihou zvolí svůj cíl. Je jich tu hned tucet a mají postupně se zvyšující obtížnost. Jak se bude zvyšovat vaše znalost města a jeho okolí, zvládnete nakonec i ty náročnější, ale vždy na to máte pouze dvanáct měsíců. Čas ve hře plyne buď po návratu z výpravy do divočiny nebo na základě ikony u některých obrázků, pokud jejich postava stráví na některém místě příliš doby.

zapadakov-03

Zajímavá na knize je volnost. Hráči si sami vybírají cestu, kam se chtějí vydat a co chtějí řešit. To platí pro spoustu různých částí a rozboček, až vám zůstává rozum stát, jak se to všechno vejde do tak malé knihy. Navíc nikdy nemáte jistotu, že nebudete příliš odvážní a nepřivodíte si předčasný konec svého snažení

Kresby jsou svérázné, ale dobře čitelné, a především se jim daří držet výtečně atmosféru celé knihy. Obecně platí, že kromě těch návodných částí (hra vysvětluje pravidla za pochodu) obsahem není zrovna příliš textu, a tak bubliny nahrazuje spíš hledání čísel v obrázcích. Ty totiž tvoří navigaci a odkazují čtenáře na jinou část knihy. Její hledání je opět snadnější díky tomu, že ve spodní části každé stránky je index čísel, které se na daném listu nachází. Zpracování je třeba pochválit také proto, že všechny strany na konci knihy, po kterých se píše, lze stáhnout jako PDF ze stránek distributora.

zapadakov-04

Zapadákov je naprosto jedinečnou knihou. Je úplně jiná než předchozí knihy z této série, ale nemusíte mít strach, že by byla málo dobrodružná. Jen kromě toho boje o přežití nebo napínavého vyšetřování zločinu tu tentokrát máme tak trochu simulátor. Ale především je to výborně napsaný a nakreslený komiks, který vám neumete žádnou cestičku zadarmo. V Zapadákově si musíte všechno vybojovat sami.

Recenze: Zapadákov – kniha s koltem proklatě nízko u pasu
Zapadákov je simulátor stavění města v knize. Ačkoliv to vypadá absurdně a nečekaně, tenhle komiks je skvělým zážitkem. Hráči prochází obrázky a texty a postupně se rozhodují, kterou cestou se vydají. V každém příběhu si vyberou jeden úkol a ten se snaží splnit. Jak se postupně seznamují se svým okolím, mají šanci plnit stále těžší a těžší zadání. Obecně je to ale celkový skvělý dojem, který dělá ze Zapadákova parádní knížku a současně dobrodružnou hru.
Klady:

+ ilustrace
+ volnost pohybu
+ dobrodružství na každém kroku
+ stavba města
+ dopady rozhodnutí
+ znovuhratelnost (úkoly se zvyšující se obtížností)
Zápory:

- nic
5
Prozkoumávejte dál
Recenze: Warhammer Fantasy Battles – Krvavý ostrov