Goofy přišel se skvělým nápadem letět do Egypta na pyramidy. Ostatní kamarádi se hned s nadšením začali balit a těšili se na plánovaný výlet. Po několikahodinovém letu s četnými turbulencemi konečně dosedli na půdu hlavního města Káhiry. Obyvatelé města radostně vítali Mickeyho, Minnie, Goofyho i Kačera Donalda. Donald, jakožto světaznalý mořeplavec, se chopil vyjednávání s místním obchodníkem velbloudů, kteří je měli dovést do Gízy k pyramidám. Později se ukázalo, že kačerův výběr velbloudů nebyl příliš šťastný: dva z nich museli totiž Goofy a Mickey nést na ramenech.
Slunce se začalo pomalu dotýkat písečných dun a krajinu zalilo svou oranžovou září. Po cestě nalezli oázu, kterou se rozhodli využít pro odpočinek a načerpání sil na zítřejší dobrodružství. Ulehli u průzračného jezírka nedaleko vysokých palem, na kterých rostly úplně ty největší kokosy, které kdy viděli.
Hned ráno byli probuzeni karavanou zlodějů, kteří jim ukradli nepříliš spolehlivé velbloudy. Měli však štěstí, že je zajímala pouze čtyřnohá zvířata. Minnie je zaslechla mluvit o pyramidách a faraonově kletbě, která postihne každého, kdo do nich vstoupí. Se vším se svěřila ostatním a nenápadně naznačila, že by se nejraději vrátila domů. O tom však kamarádi nechtěli ani slyšet. Zatoužili po novém dobrodružství a hned po naplnění karaf vodou, vyrazili písečnými dunami k okázalým kamenným stavbám.
Na nebi nebylo ani mráčku a žhnoucí slunce jim znepříjemňovalo cestu. Zbývalo několik málo kilometrů, když jim došla voda. Byli sami, všude kolem jen stříbřitý písek a klidný horký vzduch. Na chvíli se zastavili, aby trochu vydechli. Vtom se jim začala pod nohama hýbat zem a než se stačili vzpamatovat, propadli se do podzemního tunelu.
Všude byla tma, jen z výšky na ně dopadal úzký pramínek světla. Naštěstí Goofy na stěně objevil pochodeň, kterou se mu podařilo zapálit. Blikající plamen osvětlil celou chodbu krásně zdobenou egyptskými hieroglyfy a plnou stříbřitých pavučin, což značilo, že sem nikdo nevkročil po tisíce let. Mickey se hned chopil výkladu tohoto starověkého písma. Zjistil, že stojí u tajných vstupních dveří do faraonovy pyramidy. Pokusili se je otevřít, prastarý kámen se pohnul a uvolnil cestu do nitra pyramidy.
Objevila se před nimi dlouhá, téměř nekončící chodba, která skrývala mnoho pastí nastražených na nezvané hosty. Jak se jim strastiplnou cestu podaří projít, a jestli prolomí kletbu, již faraon uvalil na pyramidu, to už je součástí jiného příběhu. Příběhu z řady Disneyho dobrodružství: Faraonova kletba.
Každý víkend jsem jako malá o víkendu vstávala časně ráno, abych mohla sledovat Disneyho kouzelné pohádky. Prožívala jsem dobrodružství s Rychlou rotou, Gumídky, Kačery, ale i s pilotem Baluem a Malou mořskou vílou Ariel. Dnes se mi dostala do rukou povedená dětská hra, která mi umožnila krásně vzpomínat na své oblíbené dětské hrdiny.
Pěkně malovaná krabice má jednoznačný úkol: zaujmout každé dítě do takové míry, aby řeklo „tuhle hru chci“. Většina dětských her založených na tradičních malovaných postavičkách těží pouze z jejich slávy a mnoho zábavného ani nového nám nepřináší. Mohu však s čistým svědomím říct už na začátku, že tato hra je světlou výjimkou. Žije vlastním životem a nemá potřebu vykrádat či parazitovat na své předloze. V balení najdete herní plán, hrací kostku, papírové postavičky hrdinů a karty z tvrdého kartonu, vše zabalené do luxusních krabiček.
Jedná se o hru určenou pro děti, proto od ní nečekejte žádné složité principy, těžké strategie nebo náročné úkoly. Pravidla jsou jednoduchá, aby je kdokoli snadno pochopil. Vychází z tradičního člověče-nezlobského principu, v němž po hodu kostkou popojdete o tolik políček kupředu, kolik vám padlo. Aby se nejednalo pouze o suchou napodobeninu, naleznete ve hře hned několik zajímavých prvků.
Hned po rozbalení vás zaujmou krásně malované krabičky (což by mělo být u Disneyho samozřejmostí), které zapadají do stylu Egypta, hieroglyfů a tajemných pyramid. Obsahují dílky, které vám umožní objevit první a zároveň největší novinku. Tou je povznesení hry z dvojrozměrné roviny do třírozměrného prostoru. Dnes tak často skloňované 3D nachází pomalu své uplatnění i v tradičních dětských hrách. Pyramidu by si člověk těžko představoval na plochém papíru. A tak se tvůrci rozhodli, že pyramidu postaví.
Stavitelem se vlastně může stát kdokoli. Jehlan se skládá ze tří hlavních hracích ploch, které se směrem nahoru zmenšují. Z boku jsou podepírány pilíři, které umocňují dojem monumentální stavby. Vše je vyrobeno z kvalitního tvrdého papíru, což by mělo zaručit i dobrou trvanlivost při častějším hraní.
Zároveň z krásné výhody můžeme udělat i drobnou nevýhodu. Při hraní budete většinou sedět rozmístěni dokola u stolu. Díky tomu mohou vaši protihráči snadno podvádět a vy rychle ztratíte přehled nad figurkami, protože kvůli podpěrám nevidíte na protější herní plochu.
Druhým sice ne originálním, ale zpestřujícím prvkem, jsou barevná políčka na plánech. Každé z políček vám může zpříjemnit nebo znepříjemnit cestu. Pokud například vstoupíte na modré políčko, propadnete se o podlaží níž; na žlutém získáte pochodeň, kterou můžete později potřebovat. Pohyb mezi patry je jednoduchý. Začíná se v přízemí, a ten, kdo se dostane na špičku pyramidy jako první, vyhrává. Mezi patry se pohybujete pomocí černých políček, která vás přepraví o jednu úroveň.
Posledním, pro děti asi nejzajímavějším, herním vylepšením jsou políčka se symbolem karty. Když na takový puntík vstoupíte, musíte si vytáhnout jednu kartičku z předem zamíchané hromádky. Na jejím líci naleznete úkol, který musíte splnit, abyste se mohli pohnout dál. Může jít buď o vědomostní otázku nebo o zábavnější úkol zahrnující nějakou činnost. Takže například vaším úkolem bude najít doma určitý počet bonbónů a trefit se některými z nich do misky vzdálené pět kroků nebo napodobit pohybem a zvukem chodící egyptskou mumii.
Pro mě osobně byly zklamáním postavičky, které jsou pouze natištěny na papíru. Očekávala bych spíše plastové figurky, ale při zachování příznivé ceny hry to ale není možné. Prostorová hra zdobená krásnými kresbami se zajímavým principem, které zajisté obohatí i zajímavé úkoly na kartách, bude oblíbenou hrou menších dětí. Na krabici je uveden doporučený věk 5-10 let, při čemž nechápeme vrchní omezující hranici, protože i my jsme se s ní dokázali dobře bavit.
Recenze na dětskou hru jsou specifické. V závislosti zachování srovnatelných hodnocení je v tabulce uvedeno hodnocení podle totožných kritérií, jako u jiných her. Pokud o této hře uvažujete pro svoje děti, můžete bez obav k hodnocení přičíst 10% za dětský pohled.
Informace o hře ze serveru BoardGameGeek (odkazy směřují tam) | |
Autor | (Uncredited), Grzegorz Traczykowski |
Vydavatel | Trefl |
Rok vydání | 2008 |
Počet hráčů | 2 - 4 |
Herní doba | 30 |
Minimální věk | 6 and up |
Kategorie | Adventure, Ancient, Children's Game, Humor, Movies / TV / Radio theme, Trivia |
Mechanismy | Acting, Dice Rolling, Roll / Spin and Move |
Rodina | Brands: Disney, Characters: Mickey Mouse, Country: Egypt |
Alternativní názvy | Klątwa Faraona, Η Κατάρα των Φαραώ |
Více o hře.
+ trojrozměrná hrací plocha
+ karty s aktivitami
+ grafické provedení
+ nízká cena
+ jednoduchý princip
- pouze kartonové figurky