Líbí se Vám naše práce? Chcete nás podpořit? Chcete s námi soutěžit o hry? Podpořte nás na Hero Hero a získejte exkluzivní obsah!

Recenze: Dungeon Fighter Fire at Will – ohnivé rozšíření

Dungeon Fighter: Fire at Will - balení

Naše mise vedoucí pod ohnivou horu vypadala na první pohled opravdu jednoduše. Opálená zombie u vstupu nás spíš pobavila a naši cesta za bájným opečeným párkem vypadala tak jednoduše. Jak jsme vstupovali dál do jeskyně, světla přibývalo. Naše oči zvyklé na šero uvnitř jeskyní byly zmatené. Skály žhnuly s nepoznanou silou.

První místnost před námi otevřela už po několika minutách. Naše dlouholeté zkušenosti z prchání před silnými příšerami nás naučily, že máme pátrat po nepřátelích ve stínech u zdí. Ale tady nebyla žádná černá místa, jen plameny uprostřed. Jenže ve chvíli, kdy jsme kolem nich procházeli, jeden ohýnek vyšlehl naším směrem, uprostřed ohně se objevila červená tvář a děsivým způsobem zařvala. V druhou chvíli jsme byli obklopeni žhavým elementem ze všech stran. Nikdy jsme sem neměli chodit, světlo nám nedělá dobře..

Litovat budete i vy. Možná už ve chvíli, kdy poprvé otevřete krabici Dungeon Fighter: Fire at Will. Rozšíření ke skvělé party hře Dungeon Fighter (recenze) vytvořili stejní autoři – Lorenzo Silva, Aureliano Buonfino a Lorenzo Tucci Sorentino. A ilustrace krásně zapadnou mezi dílky základního balení zásluhou Giulia Ghigniho. Hru vydávají společně firmy Cranio Creations a Heidelberger Spieleverlag a byla jako novinka představena na veletrhu Spiel 2013 v Essenu.

Dungeon Fighter: Fire at Will - karty

A proč byste měli litovat? Protože krabice s obrovskými plameny, které ovládá čarovná Melissa a několika příšerami s hrůzou prchajícími pryč, je opravdu malá. Ale ani její rozměr vás stále nemůže připravit na to, co čeká uvnitř. Je toho opravdu málo. Kromě pravidel a nové hrdinky dostanete ještě jednu oboustrannou kartu podzemí čekajícího na objevení.

Jsou tu samozřejmě také karty s šesti novými příšerami, jedním bossem, šesticí předmětů a sedmi novými kartami sil (power cards). Jsou tu i nové kulaté žetony zkušenosti, dvacítka žetonů spálení a jedna osmistěnná ohnivá kostka. Poslední na řadě už jsou pouze velké kartonové dílky. Najdete tu zástěnu, kterou lze postavit do připravených nožek, ale také ohnivý kruh, fireball nebo explozi. Všechny budou přidávat vaším útokům novou sílu, pokud budete dostatečně šikovní.

Dungeon Fighter je humornou party hrou, která vás postaví před jeskyni plnou monster. Abyste se dostali až do posledního patra a porazili vládce dungeonu, musíte projít několik místností a porazit společnými silami všechny nepřátele. Hra unikátním způsobem zapojuje vaši šikovnost, se kterou házíte útočné kostky na terč na stole. Poloha kostek pak určuje váš úspěšný zásah.

Dungeon Fighter: Fire at Will - karty

Centrem celého rozšíření je téma ohně a s ním spojené šablony. Zástěnu a kroužek budete používat ve tricích, které po vás budou jednotlivé nové příšery požadovat. Naopak zbývající dva kartonové dílky představují kouzla, které můžete ve hře použít. Odpovídající kouzlo hodíte na terč, na který se následně snažíte trefit. Zásah zvyšuje zranění, které uštědříte příšeře.

K tomu, abyste ale mohli kouzlo použít, musíte si nejdříve pořídit kartu síly. Nakoupíte ji klasicky způsobem v obchodě, ovšem potřebujete k tomu novou měnu – zkušenosti. Ty získáte nejen za návštěvu některých místností, ale především za nevyužití symbolů na kostkách. Taková možnost vás občas přinutí váhat, ale spíš umožní využít k něčemu i schopnosti, které by jinak přišly nazmar.

Zmíněná kouzla nejsou jedinou novinkou, které vám akční karty umožní využít. Dočkáte se tak meteorického deště nebo bonusových kostek do boje. Také nové místnosti s sebou přináší propojení s ohnivým prvkem. Najdete zde ohnivé oltáře, které vám umožní házet plamennou kostkou, ale také nové výzvy, využívající představené zástěny.

Dungeon Fighter: Fire at Will - dílky

Bohužel protože není destiček ani příšer dostatek, nedaří se jim vytvořit dojem ohnivé jeskyně. Čeká vás vždy pouze maximálně jedno ohnivé patro. A vzhledem k náhodnému losování karet i úrovní se vám vlastně planoucí monstra a horké prostředí téměř nikdy nesetkají. Všechny karty s sebou přináší dobré nápady, ale nějak chybí jejich větší využití.

Třeba grilovaná zombie vás hned při setkání popálí. Ono popálení není žádná legrace, ale funguje oboustranně. Ty uštědřují hrdinům zranění postupně na začátku každého tahu, dokud plameny neuhasnou. To je moc pěkný koncept, ačkoliv není úplně originální. Přesto si musíte na popálení dávat dobrý pozor.

Kostkou ohně lze házet na začátku boje jako bonusovým útokem pro prvního hráče. Podle výsledku pak navýší zranění, které zasadíte příšeře. Dokonce ani nemusíte trefit terč, stačí jen, aby padlo správné číslo. Právě tato kostka nám připadá opravdu silná a to přesto, že ji použijete opravdu pouze ve výjimečných několika případech. Může vás vytáhnout z pořádné bryndy.

Dungeon Fighter: Fire at Will - karty

Ohnivý element paradoxně dělá některé boje jednodušší. Máte bonusy k zásahům, nové akční karty, kostku navíc a všechno se zdá, že hraje ve váš prospěch. Jenže úkoly s přehazováním zástěny nebo trefováním přes kroužek plamenů není rozhodně pro začátečníky. Dohromady si ale rozšíření udržuje v podstatě stejnou úroveň obtížnosti, jako základní hra, což je pro nás trochu překvapení.

Přídavků je dostatek a většina z nich obohacuje hru novými, zajímavými způsoby. Nejcennějším je možnost využít ikony na kostkách zásahu k zisku zkušeností. Ačkoliv je tato recenze částečně kritická, rozhodně ne k samotným nápadům. I přes naše výtky se těšíme na další malé rozšíření s názvem The Big Wave, které se bude věnovat elementu vody.

Dungeon Fighter: Fire at Will - karty

Připadá nám, že Dungeon Fighter: Fire at Will toho chtělo přidat příliš moc, ale přitom se u všech prvků drželo zbytečně při zemi. A ve výsledku vlastně udělalo hru v některých fázích dokonce o chlup jednodušší, což se u rozšíření tak nějak nečeká. V krabici najdete opravdu zajímavé nápady, které ale ve velkých partiích Dungeon Fighteru tolik nevyniknou. Rozšíření má poměrně vysokou cenovku a nenabízí odpovídající obsah. Přesto pokud milujete původní hru, pak nabízí určité navýšení variability, které nejspíš oceníte. Nám to ale připadá přece jen trochu málo..

Informace o hře ze serveru BoardGameGeek (odkazy směřují tam)
AutorAureliano Buonfino, Lorenzo Silva, Lorenzo Tucci Sorrentino
IlustraceGiulia Ghigini
VydavatelCranio Creations, Horrible Guild, Fantasy Flight Games, Galápagos Jogos, Heidelberger Spieleverlag, IELLO
Rok vydání2013
Počet hráčů1 - 6
Herní doba60
Minimální věk14 and up
Jazyková závislostModerate in-game text - needs crib sheet or paste ups
(2 voters)
KategorieAction / Dexterity, Dice, Expansion for Base-game, Exploration, Fantasy, Fighting, Humor
MechanismyCooperative Game, Dice Rolling, Modular Board, Open Drafting, Point to Point Movement, Variable Player Powers
RozšířeníDungeon Fighter
RodinaAdmin: Better Description Needed!, Game: Dungeon Fighter
Alternativní názvyDungeon Fighter: Feu à volonté, Dungeon Fighter: Feuer frei!, Dungeon Fighter: Fogo Neles!, Dungeon Fighter: Fuoco a Volontà

Více o hře.

Recenze: Dungeon Fighter Fire at Will – ohnivé rozšíření
Dungeon Fighter: Fire at Will je očekávaným rozšířením pro zábavnou a odlehčenou party hru založenou na házení kostek. Přidává řadu nových věcí, mezi kterými nejvíce vévodí možnost nakupovat kouzla za zkušenosti. Ty jsou také novou měnou, kterou lze využívat. Hlavním tahákem ale měl být oheň, se kterým se ale ve hře příliš nesetkáte díky nedostatku karet v krabici. Ono ostatně celé balení se nese v minimalistickém duchu a to mu v kombinaci s cenovkou dost škodí. Přináší sice novinky, ale jejich obsah měl být v hojnějším počtu. Dungeon Fighter: Fire at Will je tak rozšířením především pro velké fanoušky původní hry.
Klady:

+ nový element ohně
+ nová měna
+ dostatek druhů novinek
+ kouzla
+ humor
Zápory:

- málo karet
- málo nových úrovní
- nevyužívá potenciál naplno
- vyšší cena
- paradoxně jednodušší
2
Prozkoumávejte dál
Recenze: Iron Dragon – draci na kolejích