Náš příběh začíná na okraji pralesa, kde stojí naše výpravná základna. Cílem je najít unikátní poklady skryté v těchto nezkoumaných krajích. Víme, že pět jedinečných artefaktů je ukryto někde ve vzdálených koutech divočiny. Získání dvou z nich znamená okamžité vítězství, ale konkurence je tvrdá – ostatní lovci pokladů se usídlili ve stejné základně jako my a využívají našich objevů k posílení svých vlastních expedic.
Hra Expedition (později přejmenovaná na Relic Hunters kvůli podobnosti se Stonemairovými Expeditions) je založena na soutěžním principu a odehrává se ve světě archeologie a neznámých území. Využívá mechanismy sestavování balíčku karet a pohybu po herní mapě. V češtině dostala název Lovci relikvií a vydává ji ADC Blackfire.
Mapa je generována náhodným umístěním terénních dlaždic, takže každá hra bude jiná. Artefakty jsou rovněž náhodně promíchány a umístěny na mapu, což zajišťuje různou rozložení cílů v každé hře.
Mechanika každého tahu je nádherně jednoduchá – hráči si vyberou až 5 karet, hrají je postupně a rozhodnou se, zda se vrátí zpět na základnu. Návrat na výchozí bod umožní promíchat použité a vyřazené karty a zároveň nakoupit nové karty pro svůj balíček. Počáteční expedice na mapových dlaždicích bude krátká (počáteční balíček umožňuje pouze malé pohyby), ale s každou zakoupenou kartou budete postupovat dál a odhalovat cennější poklady. Trh v blízkosti naší výpravné základny nabízí alespoň čtyři schopné odborníky, kteří jsou připraveni se zúčastnit naší expedice.
Jakékoli srovnání hry se slavným Indiana Jonesem je více než na místě. Hra zachycuje atmosféru dobrodružství, výprav a hledání pokladů a přidává do ní zábavné bytosti a zvířata, která zpříjemní tento dobrodružný prales a pomohou vám získat největší poklady skryté v této nezkoumané zemi. S batohem, fedorou a bičem ve stádiu připravenosti.
Hra začíná tím, že každý hráč vybere svého lovce pokladů a dostane hrací desku. Každý lovec má jedinečnou schopnost, kterou může využít během hry. Hrací desky mají ikony reprezentující typy terénu, kterými se hráči budou pohybovat. Na začátku hry jsou destičky terénu zamíchány a umístěny na hrací desku tak, aby vytvořily herní mapu. Relikty (cenné poklady) jsou také zamíchány a náhodně umístěny na mapu.
Každý hráč začíná se svým počátečním balíčkem karet, který obsahuje základní akce, které může provádět během svého tahu. Během svého tahu hráč provede následující kroky: Hráč si vybere pět karet z vrchní části svého balíčku a vezme je do ruky. Hráč se může pohybovat po mapě tím, že se přesune na sousední dlaždici. Každá dlaždice má svůj vlastní náklad na pohyb, který hráč musí zaplatit v kartách.
Hráč může provádět různé akce na dlaždicích, na kterých se nachází. To zahrnuje kopání po pokladech, odhalování nových terénů, nákup nových karet do balíčku a další. Také se může kdykoli vrátit na svou základnu. To mu umožní zamíchat vyřazené karty zpět do balíčku a nakoupit nové karty. Může rozhodnout, kam se bude pohybovat příště, tím, že změní směr svého pohybu na mapě.
Cílem hry je získat dva z pěti unikátních relikvií, které jsou ukryty na mapě. Soupeři musí plánovat své tahy, rozvíjet svůj balíček karet a strategicky se pohybovat po mapě, aby dosáhli svého cíle. Partie končí, jakmile jeden z hráčů získá dva relikty, čímž vyhrává hru. Expedition (Relic Hunters) nabízí dynamickou a dobrodružnou hru plnou různých strategických možností a překvapení.
Denní světlo zapadá nad lovníky pokladů
Lovci relikvií jsou opravdu skvostným přídavkem pro fanoušky dobrodružství, cestování a hledání pokladů. Hra se rychle sestaví díky praktickému vložení (s určenými místy pro speciální dlaždice a dlaždice všech tří úrovní). Je tematická a má nekonvenční ilustrace, kde jsou zvířata personifikována jako postavy. Hry s zkušeným týmem jsou rychlé a zřídka přesahují 50 nebo 60 minut. Náhodně generovaná mapa nabízí nové dobrodružství s různou obtížností, různou dynamikou cestování po mapě a různými prostředími, kde každý druh terénu ukrývá různé objevy a odměny. Hra je snadno vysvětlitelná, a karty jsou krásně rozpoznatelné díky omezenému počtu ikon, a rychle se stanou druhou přirozeností.
Mohli byste se obávat, že hra bude příliš krátká, a že všechny dlaždice budou objeveny příliš rychle, což by z hry udělalo sprint na vrchol mapy. Nic nemohlo být dál od pravdy. Tvar mapy, překážky ve formě lávových dlaždic a proměnlivé náklady na cestování způsobují, že mapa se odhaluje pomalu, postupně dobýváme nová území a vytváříme nové cesty. Každá hra nabízí různé chodby, úzké uzávěry, pole pro rychlé získání peněz a rohy, kde se zbavujeme karet ze svého balíčku.
Atmosféra dobrodružství je cítit od prvního tahu. Různé strategie, časté taktické a tematické návraty na základnu, neustálý výběr mezi získáním cenných pokladů a průzkumem neznámého, volba mezi sledováním známých cest a vytyčením nových, které mohou být pro protihráče užitečné, správa zdrojů v naší ruce a balíčku karet – všechny tyto aspekty dodávají hře hloubku a strategický rozměr. Hráči musí pečlivě vybírat karty, které přidávají do svého balíčku, a rozhodovat se mezi různými akcemi na mapě, přičemž každý krok může mít důsledky pro zbytek hry.
I přes nedostatek přímé interakce mezi hráči, což může některým hráčům chybět, hra kompenzuje svým unikátním rytmickým proudem průzkumu mapy a návratů na základnu. Atmosféra archeologického objevování v této hře je intenzivní a nevěnuje pozornost konkurenci. Hra odvážně pokračuje vpřed – proti větru, proti bouřím a proti nevýhodnému tahu karet.
Máme několik drobných výhrad k samotné mapě – design destiček je nepraktický a kvůli absenci vhodné zadní strany (každá strana obsahuje důležité informace) je orientace obtížná. Při manipulaci s touto – otáčení dlaždic a vrácení je na místo – je tento zásah jednoduše nepraktický, protože se mapa posune, deformuje a ztrácí svou divokou, symetrickou krásu. Příprava hry může být trochu otravná a zdlouhavá, ale vzhledem k tomu, co následuje, je to malá cena, kterou za to zaplatíme.
Celkově lze Lovce relikvií považovat za vyváženou hru s ohledem na úroveň vstupu, délku hraní a různorodost výzev, které nás čekají. I když může být některým hráčům chybět mechanismus blokování cest, hra vše kompenzuje svým specifickým, rytmickým průtokem prozkoumávání hlouběji do mapy a návratu na základnu. Hráči si mohou užít dobrodružství plné strategických rozhodnutí a překvapení, které tato hra nabízí.
Celkově jsou Lovci relikvií poutavým lehkým deck-builderem s zajímavými mechanikami a angažujícím závodem ve světě soutěžní archeologie. Je to hra, na kterou stojí za to se podívat, a doufám, že po dohrání partie umístíte relikvie tam, kam patří – DO MUZEA!