Souboj dobra a zla se táhne od nepaměti. O to překvapivější je, že se doposud nepromítnul do největších bitev naší současné doby. Konečně se ale i války čarodějů dočkaly zástupců z řad druidů a nekromantů. Dvě zcela neslučitelné síly se setkají na bojišti již dnes!
Síly života se setkávají s tou nejčernější temnotou v rozšíření karetní hry Mage Wars, která nese podtitul Druid vs Necromancer. Čeká nás nášup nových karet a dramatu, který si pro nás přichystal autor Bryan Pope a samozřejmě také vydavatelská společnost Arcane Wonders. Rozšíření na sobě nese hrdě první datum vydání – rok 2013.
Na víku vidíme souboj nemrtvých příšer s květinami a kořeny. Nízká krabice má opět takový ten netradiční tvar a má pořádnou hmotnost danou nejen téměř 220 kartami, ale především dvěma novými knihami kouzel. To je jeden z prvků, ve kterých Mage Wars vynikají – hráče nechají vybrat karty a zařadit si je do svojí vlastní opravdové knihy. Nahoře nad tím vším najdeme také jeden arch se žetony.
Ale hlavní roli tu mají dvě titulní postavy. Nekromant je sice kategorizován jako člověk, ale jeho schopnosti tomu tak úplně neodpovídají. Do řad svých nohsledů může přivolávat nejrůznější stvůry, ale jen některé z nich poctí příznakem Věčný služebník. Tomu odpovídá jeden z nových žetonů, který obludě přidá nejen jeden bod na průnik brnění (piercing), ale především jej jeho vlastník po zničení může přivolat znovu zpět (po zaplacení many).
Jeho postavy a předměty se často skládají pouze z kostí. Například kostlivý lučištník má velmi užitečnou zbraň na dálku, při souboji na meče zase hráči poměří síly s kostlivým rytířem i jeho pevným brněním. Ovšem ne všichni služebníci jsou bez masa. Jsou tu i zombie, které se umí léčit. Na jeho straně jsou i přízraky, které se umí teleportovat a není je možné zranit fyzickými zbraněmi.
Jako u klasického nekromanta, i v Mage Wars je největší síla pána temnot v počtu služebníků. Velké množství kostlivců i zombie dokážou protivníkovi zamotat hlavu a převálcovat jej. Touto početní převahou se zcela mění taktika a tato postava je opravdu jedinečná a pro mnoho hráčů také velice lákavá.
Kostlivci se mohou opravovat a zombie mohou povstat z mrtvých znovu a znovu. Stojí to pouze polovinu počátečních nákladů na přivolání. Mapa arény tak brzy je opravdu zaplněna příšerami, které vzešly z rukou nekromanta. Spousta kouzel, ale pán zla rozhodně nevsází ve svém balíčku na předměty.
Skvělý dojem vytváří fakt, že hráč zla si na svoji stranu může vyvolat také personifikaci svojí vlastní knihy kouzel. Libro Mortuos, jak se jmenuje, je čaroděj a může dokonce využívat magii a přivolávat nemrtvé do svojí pozice (to samozřejmě není nic nového). A pod vlajkou nekromanta se setkají dokonce i nemrtví hmyzí bojovníci, jako Ichthellid s možností klást vejce.
Druid jde úplně jinou cestou. Jedná se o lesního elfa, který má rád všechno živé, zatímco rostliny i zvířata mu jeho náklonnost oplácí. S pomocí výhonků vína pak může šířit svůj vliv po plánu a aniž by tam musel fyzicky být, je možné takové místo (porostlé dříve vínem) vybrat jako cíl nějakého kouzla. To je velmi silný efekt, který hráč může čile využívat. Navíc s postavami stromového charakteru může navázat druid hlubší pouto a tím jim přidat výrazné bonusy.
K dispozici má ale opravdu velkou spoustu služebníků. Takový Thornlasher je stvoření čistě z kořenů, které umí kromě klasického útoku také chňapnout a přitáhnout nepřítele ze sousedních zón. Mezi stromová stvoření se pak řadí třeba obrovský Togorah, strážce lesa, ze kterého jde opravdu strach. Jeho rány dokážou omráčit a dokáže dosáhnout díky dlouhým větvovitým prstům opravdu daleko.
Stromů je tu spousta, ale nechybí ani kytky. Třeba Seedling Pod nasávají manu a zrodí se z nich nějaká jiná příšery. V budoucích tazích, pokud ji protivník nezničí. Kralathor The Devourer (polykač) umí sníst menší stvoření a díky tomu dokáže růst. Je to opravdu nebezpečný protivník. Elf může také střílet trny, deštěm uhasit oheň (a ještě se vyléčit) díky kouzlu Renewing Rain.
S tím přichází í nová klíčová slova, která jsou současně stále největším problémem Mage Wars. Jejich záplava ztěžuje orientaci a problémy s nimi nemají pouze hráči veteráni. Pokud hru ale hrajete občas jako my, pak budete často plavat v jejich vyhodnocení, kombinacích a efektech. Setkáme se tu se zakořeněnými stvořeními (Rooted), které se nemohou hýbat. Možnost nakazit bojovníka soupeře larvou ichthellid, která působí jako jed.
Mage Wars: Druid vs Necromancer je novým famózním rozšířením pro skvělou hru. Dvě jedinečné postavy, nové knihy na kouzla a nové herní elementy. Obě postavy jsou zajímavé, ačkoliv nekromant je o dost výjimečnější. To druid připomíná již existujícího pána zvířat, ačkoliv tentokrát jsou v hlavní roli kytky. Mage Wars: Druid vs Necromancer s sebou ale přináší nové fantastické možnosti, jak si znovu sestavit svoji sadu kouzel zase jinak a lépe.
Informace o hře ze serveru BoardGameGeek (odkazy směřují tam) | |
Autor | Aaron Brosman, Bryan Pope |
Vydavatel | Arcane Wonders, Pegasus Spiele |
Rok vydání | 2013 |
Počet hráčů | 2 - 2 |
Herní doba | 90 |
Minimální věk | 14 and up |
Jazyková závislost | Moderate in-game text - needs crib sheet or paste ups (4 voters) |
Kategorie | Card Game, Expansion for Base-game, Fantasy, Fighting |
Mechanismy | Dice Rolling, Grid Movement, Simultaneous Action Selection, Variable Player Powers |
Rozšíření | Mage Wars Arena |
Rodina | Game: Mage Wars, Players: Two-Player Only Games |
Alternativní názvy | Mage Wars: Druidin vs. Nekromant |
Více o hře.
+ kvalita neklesá
+ výborná postava nekromanta
+ hromada nových karet a stavů
+ stále skvělá zábava
- mínusy zůstávají (viz recenze původní hry)