Max je králík. Byl si touto skutečností jistý od chvíle, kdy si poprvé pochutnal na sladké a oranžové mrkvičce. Každé nedělní dopoledne se schází se svojí rodinou, aby na ty dávné časy zavzpomínali. A dnes jsme zvaní i my, jenže nejdřív musíme všechny členy rodiny vyzvednout v jejich domovech.
Na návštěvu za králíčky vyrazíme společně s hrou Max Mümmelmann, kterou vytvořil Johann Rüttinger, autor her jako jsou Sonne und Mond (recenze) nebo Ciao Ciao (recenze). Tato jeho nová hra se původně jmenuje White Rabbit a pochází z roku 1988, kdy ji vytvořil i ilustroval sám pod záštitou společnosti Ravensburger. A ta ji po dvaceti letech vydává znovu v německém znění, a tak jsme se k ní dostali i my.
Jedná se o dětskou hru, což je zřejmé už z titulního obrázku králíka s mrkvičkou. Uvnitř najdeme pravidla a herní desku složenou ze dvou dílků jako puzzle. Na ní je celkem osm políček v kruhu a na každém z těchto míst se může ukrývat některý z členů králičí rodiny. Na dně krabice na nás čeká také titulní figurka bílého králíka Maxe, jedna dřevěná kostka a balíček 24 karet. Na nich najdeme různé zajíčky s číslicemi od jedné do šesti.
Na začátku partie hráči složí herní plán a položí jej mezi sebe. Karty s výjimkou jedné zobrazující Maxe všechny zamíchají a rozloží je po třech ke každému z políček v kruhu. Poté jednu z hromádek překryjete kartou Maxe a figurku postavíte na startovní políčko.
Začíná hráč s nejmenšíma ušima, který hodí kostkou a posune figurku po obvodu kruhu a to v libovolném směru. Na ní mohou hráči najít jednoho z králičích rodičů nebo jejich čtyři děti, celkem tedy rodinu o šesti členech. Pokud hráč tohoto člena rodiny ještě nenašel, jeho kartu si ponechá. V opačném případě ji vrátí zpět, ale zastrčí ji dospod balíčku.
Když někdo najde Maxe, může s jeho pomocí ukradnout jednoho králíka některému ze soupeřů. Partie pak končí ve chvíli, kdy se některému z hráčů podaří najít celou kompletní rodinu. Tím hledání končí a tento hráč může slavit vítězství.
Max Mümmelmann je dětskou hrou, která si na nic nehraje, ale přitom jednoduchým a zábavným způsobem děti učí počítání i paměti. Čísla jsou zde nejen na kostce, ale i na kartách, které mají hráči neustále před sebou. Díky tomu si lépe zapamatují jejich vzhled.
Stejně tak důležité ale je sledovat, jaké členy rodiny najdou ostatní a podle toho si zapamatovat, kde by se tak mohli nacházet další. Hráči postupně kompletují rodinku, ale mohou si také navzájem krást karty, což je příjemná změna a nečekaný soupeřivý prvek v dětské hře. Ale právě proto a také kvůli kostce děti tyto jednoduché hry baví. A nevadí jim náhoda, kolem které se všechno jinak točí.
Ve větším počtu hráčů je partie více závislá na náhodě, protože karty jsou rychle rozebrané a zůstanou jen ty méně zajímavé. Naštěstí se všechny neustále točí a tak se dostanou do nabídky i ty, které ještě před chvílí byly nepřístupné.
Max Mümmelmann je opravdu jednoduchou dětskou hrou, ve které mohou prcci soupeřit už od čtyř let věku. Stačí jen házet kostkou, posouvat se a hledat správné obrázky králičí rodinky. Děti to baví a ještě se u toho učí. Ale že by Max Mümmelmann nabízel nějakou výjimečnou zábavu nebo nabízel nějaké překvapení, tak to určitě tentokrát neplatí.
Informace o hře ze serveru BoardGameGeek (odkazy směřují tam) | |
Autor | Johann Rüttinger |
Ilustrace | Oliver Freudenreich, Johann Rüttinger |
Vydavatel | Otto Maier Verlag, Ravensburger |
Rok vydání | 1988 |
Počet hráčů | 2 - 4 |
Herní doba | 15 |
Minimální věk | 5 and up |
Jazyková závislost | No necessary in-game text (2 voters) |
Kategorie | Animals, Children's Game, Memory |
Mechanismy | Memory, Roll / Spin and Move, Set Collection |
Rodina | Animals: Rabbits, Series: Mini (Ravensburger) |
Alternativní názvy | Karel Knabbelaar, Lapin Malin, Leprotto birbone, Max Mümmelmann |
Více o hře.
+ učí děti počítání
+ trénuje paměť
+ sbírání králičí rodinky
+ karty se neustále točí
- vliv náhody
- jen pro ty nejmenší