Líbí se Vám naše práce? Chcete nás podpořit? Chcete s námi soutěžit o hry? Podpořte nás na Hero Hero a získejte exkluzivní obsah!

Recenze: Navštivte Svět Witch v deskové hře

Střed vesmíru, jinak běžně známý jako svět Kondrakar, se dostal do velkého ohrožení zlověstným padouchem Krakovitzem, který povolal samotná stvoření Zla. Okamžitě byla povolána pětice mladých dívek, které si říkají Witch. Nejstarší Will se stala ochránkyní srdce Kondrakaru a byla obdarována mocí nad živlem Aether. Irmě byla svěřena vláda nad vodou, Taranee síla ohně, Cornelii ovládala zemi. Poslední a zároveň nejmladší z ochránkyň Hay Lin byl svěřen vzduch.

Magická síla pěti elementů odjakživa chránila bránu do fantastického světa. Zákeřný Krakovitz však věděl, že pokud tyto živly od sebe rozdělí, bude mít prakticky volnou cestu do nitra vesmíru. A pak se mu dostane bezmezné moci. Jeho plán byl bezchybný, na výpomoc si zavolal nejstrašlivější bytosti, které oddaně slouží Zlu. Nyní jen vyčkával, až nadejde jeho čas.

Jako každého rána se vydaly dívky do místní školy. Čerstvé teenagerky se chystaly na hodinu biologie, když kolem nich prošel krásný blonďatý kluk. Usmál se na ně. Zamilovaně se po něm otočily.

„Ten je tak sladkej,““ zasnila se Cornelia.

„To je, ale usmál se na mě,“ protestovala ohnivě Taranee.

„Nene, ty jeho modré oči koukaly určitě na mě!“ nesouhlasně se na kamarádky obořila Will.

Po chvíli se začaly hašteřit tak, až přeslechly zvonění. Po velké hádce spolu celé vyučování nepromluvily. To byl právě okamžik, na který čekal Krakovitz. Pochválil svého vyslance, morfa Raula, za to, že pobláznil děvčata, a začal uskutečňovat svůj plán.

Jenže čarodějky špatně odhadnul. Jejich přátelství bylo silné, takže se hned po vyučování celé hádce jen zasmály. Najednou když byly pohromadě, vycítily sílu, která se shromažďovala všude kolem. To se Krakovitz připravoval k úderu. Jenže až zaútočí, ony budou připraveny a zaženou padoucha na útěk.

Jsou totiž Witch, ochránkyně Kondrakaru!

Witch, pět malých čarodějnic, které dostaly za úkol ochraňovat svět Kondrakar. Každá vládne nad jedním elementem a společně jsou téměř neporazitelné. Světlo světa spatřily v roce 2001 v Itálii a nyní, po téměř deseti letech se dočkaly i svojí deskové podoby.

Čtvercová krabice skrývající další prostorovou hru od firmy Trefl zaujme už na první pohled. Může za to nejen výrazná fialová barva, ale především lesklé rámování a také barvami hýřící nápis Witch. Samotný obsah je však mnohem pozoruhodnější.

Asi nejdůležitější součástí balení jsou tři dvanáctiúhelníkové hrací plány představující tři světy, napříč nimiž se hrdinky musí pohybovat. Všechny jsou opatřeny stojánky, ale o jejich účelu si povíme později. Vnitřek krabice je zpracován tak, že každá komponenta má svoje místo, při přenášení tedy nic neštěrchá.

Dalších komponent je víc než dost, především to jsou tři různé druhy karet a figurky všech pěti hrdinek, které reprezentují placaté figurky zastrčené do stojánku. Každá komponenta se pyšní nápisem Disney a tomu také odpovídá grafické zpracování, které je opět, stejně jako u Faraonovy kletby, na velmi vysoké úrovni.

Fakt, že se jedná o dětskou hru, naznačuje, že pravidla budou jednoduchá. Každá postava do začátku dostane svoje kartičky Los, které reprezentují náhodné události ve hře, jež vás mohou potkat, a o nichž si povíme později.

Jeden z hráčů se stane Věštcem, což je osoba, která má na starosti hromádky karet Živel a Dobrodružství. Každá z hrdinek dostane dva živly a čtyři dobrodružství, Věštec navíc vyloží vedle hracího plánu další tři odkryté karty dobrodružství, které budou k dispozici všem.

Protože ve hře není obsažena kostka, mohou se postavičky v každém kole posunout o pevně daný počet dvou nebo tří políček. Takto se mohou pohybovat vždy v rámci jednoho světa, k přechodu do jiných úrovní slouží políčka označená písmeny. Ta mají na jiných pláních svůj totožný protějšek, na kterém se hrdinka objeví.

Cílem hry je jako první splnit čtyři karty dobrodružství. Na každé kartičce je uveden úkol, se kterým se musí hrdinka vypořádat, jako například „Osvoboď kocoura Napoleona z rukou šeptajících.“

Každé dobrodružství má svoje číslo, ale především má definováno, jaké živly potřebujete ovládnout k jeho splnění. Protože však vaše postava ovládá pouze svůj jeden živel, potřebujete mít v ruce také kouzelné kartičky odpovídajících elementů.

Kartičky živlů si můžete zapůjčit od Věštce v případě, že se vám podaří dojít na políčko s vykřičníkem. Na jednom políčku si můžete zapůjčit pouze jednu kartičku živlu. Jakmile máte všechny potřebné živly, můžete se vydat plni elánu a odvahy splnit dobrodružství. K tomu, aby se vám to podařilo, musíte dorazit na políčko odpovídající číslu dobrodružství na vaší kartičce. Teprve tak můžete pomoci světu Kondrakar být zase o trochu lepší.

Celý průběh hry ovlivňují také kartičky Los, díky nimž přichází do hry náhodné situace. Někdy tak získáte živel zdarma nebo se můžete posunout o nějaké políčko navíc, jindy se budete muset vrátit na start nebo vynechat jedno kolo.

Hry se může zúčastnit logicky maximálně pět dobrodruhů odpovídajících všem postavám seriálu, přičemž minimum je stanoveno na dva hráče.

Bohužel interakce jednotlivých hráčů je minimální, protože jediné, co je spojuje kromě společného cíle, jsou tři dobrodružství vyložená na stole. Hra tak spíše vzbuzuje dojem nezávislých hrdinek, které samostatně pobíhají po světě a snaží se jej ochránit. Možná přesně to bylo záměrem autorů. Bohužel to má negativní vliv na hratelnost. Nejmarkantnější to je pak při hře dvou hráčů, ve více již k nějakým konfliktům dochází.

Jako negativní vnímáme také fakt, že k logickému závěru, který tvoří splněné dobrodružství, si musíte půjčovat karty živlů. Nepochopili jsme, jaký účel má systém jejich získávání vypůjčováním od Věštce, s výjimkou oddálení konce hry.

Je škoda těchto nedostatků v herních principech, protože vizuálně je hra zpracovaná vynikajícím způsobem. Luxusním dojmem působí všechny kartičky, například lístky živlů na svém rubu označuje plastický, blýskavý symbol jednotlivých elementů, karty dobrodružství i losů pak lesklé plošky lemují po stranách. Vše je vyrobeno z poctivého materiálu. A hlavně se celá hra odehrává na prostorovém hracím plánu, kde odděluje jednotlivé světy určitý výškový rozestup.

Svět Witch zaujme především vaše smysly. Za poměrně nízkou cenu dostanete luxusně zpracovanou hru, která ovšem z větší míry postrádá tu nejdůležitější vlastnost deskovky – hratelnost. Některé činnosti jsou zde zbytečně navíc.

Věříme však, že i přesto se může stát vhodným dárkem pro některého dětského fanouška seriálu. Pochybujeme ale, že se do boje za záchranu Kondrakaru zapojí i dospělí, protože tato hra je spíše o zažívání roztodivných dobrodružství ve fantazii než jejich ztvárnění na hrací desce.

Recenze na dětskou hru jsou specifické. V závislosti zachování srovnatelných hodnocení je v tabulce uvedeno hodnocení podle totožných kritérií, jako u jiných her. Pokud o této hře uvažujete pro svoje děti, můžete bez obav k hodnocení přičíst 10% za dětský pohled.

Recenze: Navštivte Svět Witch v deskové hře
Klady:

+ zpracování
+ 3D hrací plán
+ cena
+ je to Disney
Zápory:

- některé zbytečné herní principy
- málo interakce
- nuda
3
Prozkoumávejte dál
Recenze: 7 symbols, 7 nations – šťastná sedmička