Dnes už taková situace vlastně nemůže ani nastat. Zabránila by jí některý ze složek dohlížejících na bezpečnost závodů. Pokud by se řidiči monopostů dohodli a přidali si do svého kalendáře ještě jeden bonusový závod na speciálně upraveném okruhu plném městských zatáček (a nebylo to v Monaku), asi by je zastavili, ještě než by došlo na start.
Naštěstí hráčům takové zrušení závodu nehrozí. Místo toho právě mohou svoje formule postavit na rošt nových závodů. Tedy alespoň v deskové hře Rivalové, která se dočkala rozšíření Nebezpečné okruhy. I na tvorbě nových map Město a Poušť se podíleli autoři Rob Daviau, J. R. Honeycutt a Justin D. Jacobson. Autorem původního designu je ale Wolfgang Kramer. Hru vydává Restoration Games a v češtině má její uvedení na poličky na svědomí společnost MindOK.
Balení tvoří pouze mapa obalená dokola papírem s popisem toho, co hráče uvnitř čeká. Překvapení představuje také pytlík se sadou šesti nových karet schopností. Hlavní je ale samozřejmě dvojice map, kde každá má svoje vlastní grafické provedení. A každá přináší do závodnického zážitku něco nového. Je tedy dobře, že nejde jen o variabilitu vizuální, ale autoři se snaží přijít s něčím zajímavým, co okruhy od sebe odliší.
Ve městě tak na hráče čeká dvojice křižovatek. Ty je sice možné vždy projet rovně a hráči tedy nemají na výběr, ale přesto toto křížení přináší novou úroveň napětí. To proto, že v důsledku závodních vozů z jiného směru může být část trasy zablokována. Do situace v závodech tedy opět vstupuje nová poziční hra.
Pod světly lamp navíc hráčům nabídnou nové možnosti také zkratky, které pro jedno odvážné auto nabízí méně políček a tedy bližší cestu do cíle. Tyto dvě trasy dělají z města ještě zajímavější trať a jako taková má jasné místo v rozšíření.
To poušť je na první pohled obyčejná, jenže pak se zadíváte a uvidíte popraskanou vozovku a to hned na několika místech. I na mostě se nachází kamení, které bude závodníkům při průjezdu dělat vrásky na čele. Do tohoto pruhu mohou hráči s vozem vyjet pouze v případě, že předjíždí a ani v takové situaci tam nesmí svůj pohyb ukončit. To dělá z velké části pouštního okruhu jednoproudou silnici a ta dá pořádně zabrat hráčům a jejich manévrovacím schopnostem.
Nové schopnosti závodníků s vlastnostmi tratí zas tolik nesouvisí. Místo toho přináší další závodní vychutnávky, jako je drsná jízda po krajnici nebo předjíždění pomocí takzvané myšky. Nové karty hráči zamíchají s těmi původními, lze je tedy použít na všech tratích a díky tomu navyšují výrazně variabilitu dovedností. Ty do hry vstupují docela výrazně, takže nové prvky v tomto ohledu určitě potěší. Navíc ani jedna není přehnaně silná.
Na začátku partie hráči s pomocí aukce bojují o vozy a dovednosti. Musí přihazovat v milionech a už tato první fáze hry je napínavá. To hlavní ale samozřejmě teprve následuje. Od té chvíle hráči používají karty s barevnými čarami a posouvají všechny odpovídající formule kupředu, některé víc, jiné míň. Ne na všechny se navíc pokaždé dostane. V rámci partie je třeba také vsázet na závěrečné umístění. Finanční náklady na provoz celého týmu se ale začaly sčítat už na začátku partie v aukci a nyní je na čase je pěkně celé podtrhnout. Právě tento stav financí rozhodne na konci závodu o vítězi.
O výsledku ale kromě správného načasování karet a blokování pohybu rozhoduje také mapa, její zatáčky a správný přesun vozů. To vynikne například na poušti, která se vine neustálými zatáčkami sem a tam. Oproti tomu město má zase více rovinek, ale pak jsou tu záludné křižovatky, kde kroužíte prakticky 360stupňovou otočku.
Rivalové byli na hraně nejvyššího hodnocení už se základní krabicí. Nové tratě přináší tolik zajímavé zábavy navíc, že dělají hru ještě lepší. To především proto, že je tu znovu mnohem větší možnost spřáhnout všechny závody do jednoho velkolepého mistrovství. A tomu odolá málokterý milovník benzínu. Rivalové jsou skvělou hrou a tohle rozšíření je naprostou sázkou na jistotu!
Informace o hře ze serveru BoardGameGeek (odkazy směřují tam) | |
Autor | Rob Daviau, JR Honeycutt, Justin D. Jacobson |
Ilustrace | Tavis Coburn, Michael Crampton, Jason Taylor |
Vydavatel | Restoration Games, 2 Pionki, Devir, Fabrika Igr, GoKids 玩樂小子, Hobby Japan, IELLO, Mancalamaro, MINDOK, Portal Games, Reflexshop |
Rok vydání | 2018 |
Počet hráčů | 2 - 6 |
Herní doba | 40 |
Minimální věk | 8 and up |
Jazyková závislost | Moderate in-game text - needs crib sheet or paste ups (1 voters) |
Kategorie | Expansion for Base-game, Racing, Sports |
Mechanismy | Auction / Bidding, Betting and Bluffing, Hand Management, Variable Player Powers |
Rozšíření | Downforce |
Rodina | Digital Implementations: Board Game Arena, Game: Downforce, Series: Auto Racing card system (Wolfgang Kramer), Sports: Auto Racing |
Alternativní názvy | Bolidy: Niebezpieczne Wiraże, Downforce: Circuiti Pericolosi, Downforce: Circuits Dangereux, Downforce: Riesgo Extremo, Downforce: Veszélyes kitérő, Rivalové: Nebezpečné okruhy, Формула скорости. Опасные трассы, ダウンフォース:デンジャー・サーキット, 玩命賽道: 危險彎道擴充 |
Více o hře.
+ nové nástrahy
+ zvýšená variabilita
+ nové dovednosti
- snad jen pořád závodění a sázení (ale tím jsme vyřadili jen odpůrce základní hry)